CUPT: Trzeźwo myślisz, dobrze jedziesz
8,5 mln zł z Programu Infrastruktura i Środowisko 2007-2013trafi na realizację Kampanii społecznej dotyczącej prowadzenia pojazdów pospożyciu alkoholu. Umowę o dofinansowanie projektu prowadzonego w ramach działania8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego, podpisali 24 kwietnia br. Agata Foks,Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Paweł Szaciłło,p.o. Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Celem akcji jest zmiana świadomości społecznej uczestnikówruchu drogowego na temat postrzegania problemu prowadzenia pojazdu pod wpływemalkoholu. Kampania promująca odpowiedzialne i bezpieczne zachowania maprzyczynić się do zmniejszenia liczby ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkachdrogowych spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców.
W ramach projektu wartego 10,45 mln zł zaplanowana jestkompleksowa kampania społeczna z wykorzystaniem dedykowanych spotów reklamowychw mediach (telewizja, radio), materiałów informacyjno-promocyjnych, konferencjiprasowej, monitoringu mediów oraz ewaluacji efektów kampanii. Efektem przeprowadzonej kampanii w mediachwraz z działaniami informacyjno-edukacyjnymi ma być mniejsza liczba osóbzabitych i rannych w wypadkach drogowych w Polsce, spowodowanych przez nietrzeźwychkierowców oraz większa świadomość społeczna na temat bezpiecznych zachowań nadrodze.
„