Kompletna oferta MAN Ankara
Od tego roku w fabryce w Ankarze, największych zakładachautobusowych MAN, montowane są autobusy miejskie, autokary i autobusydalekobieżne marek MAN i NEOPLAN. Najnowszym członkiem rodziny produktów jestautobus MAN Lion?s Intercity zaprojektowany dla segmentu europejskichstandardowych autobusów dalekobieżnych. A oto produkcyjne portfolio Ankary:
MAN Lion?s Intercity
Autobus MAN Lion?s Intercity przeznaczony jest dla klientów dużegoeuropejskiego rynku standardowych autobusów dalekobieżnych. Pojazd został bezkompromisów dostosowany do obsługi dalekich tras, transportu pasażerów dowęzłów komunikacyjnych, a także jako niezawodny autobus szkolny. Szczególnąrolę odgrywa tu bezpieczeństwo, także ze względu na fakt, że autobus Lion?sIntercity jako autobus szkolny jest stosowany do przewozu dzieci. Pojazd jakojedyny wśród autobusów bezpośredniej konkurencji w tym segmencie już dziśspełnia wymagania mającej obowiązywać od listopada roku 2017 normy ECE R66.02,która określa wytrzymałość zabudowy autobusów i zasady testów metodąprzewracania.
NEOPLAN Tourliner 2+1
Od czasu wprowadzenia na rynek nowy model NEOPLAN Tourliner stał się prawdziwymulubieńcem operatorów autobusowych. Autokar zachwyca nowoczesnym wzornictwem ieleganckim wyposażeniem, i może być stosowany zarówno na krótkich, jak idługich trasach. NEOPLAN Tourliner 2+1 jest pięciogwiazdkowym autobusem zVIP-owskimi fotelami dla 32 pasażerów. Fotele są skonfigurowane w układzie 2+1:z lewej strony znajdują się pojedyncze fotele, zaś z prawej podwójne. Takiekomfortowe usytuowanie foteli sprawdziło się już w linii biznesowych autobusówdalekobieżnych w Turcji. Na terenie Europy MAN stosował ten układ dotychczastylko w modelu Starliner, który w przyszłości zostanie wycofany.
NEOPLAN Skyliner
MAN kontynuuje 40-letnią historię sukcesów pojazdu NEOPLAN Skyliner. Od połowy2015 roku dwupoziomowy autokar klasy Premium będzie dostępny w wersji zsilnikiem Euro 6. Uhonorowany nagrodami ?Sharp Cut Design? gwarantuje najlepszewartości parametrów aerodynamicznych, które pozwalają ograniczyć zużycie paliwanawet o 5% w porównaniu z autokarami dwupkładowymi o konstrukcji, która niezostała poddana optymalizacji aerodynamicznej. Wartość współczynnika cwSkylinera wynosząca 0,41 jest porównywalna z wartościami nowoczesnych vanówśredniej klasy. NEOPLAN Skyliner przekonuje także wartością emisji CO2 wprzeliczeniu na pasażera, najniższą w tym segmencie pojazdów.
NEOPLAN Cityliner
NEOPLAN Cityliner, w nagrodzonym od 2006 roku kształcie ?Sharp Cut Design?marki NEOPLAN, od wielu lat kształtuje rynek autokarów w Europie i jestprawdziwym bestsellerem w segmencie autokarów wysokopokładowych. Certyfikowaneprzez TÜV zużycie paliwa na poziomie zaledwie 19,8 litrów na 100 km jestprawdziwie rekordowym osiągnięciem.
NEOPLAN Jetliner
NEOPLAN Jetliner, wyróżniony nagrodą German Design Award 2015, jest nowymmodelem NEOPLAN klasy VIP, który łączy komfort autokarów NEOPLAN klasy Premiumi zalety ekonomicznego autobusu dalekobieżnego i liniowego w segmencieautobusów średniopodłogowych. Oferuje on bagażnik o pojemności do 8 m? irównocześnie zapewnia komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu. Dzięki podłodzeznajdującej się na wysokości 1.070 mm, pojazd ten może być stosowany jakoautobus uniwersalny. Jetliner można także indywidualnie przystosować dokonkretnego przeznaczenia, na przykład jako autobus szkolny lub autokarobsługujący krótkie wyjazdy weekendowe.
MAN Lion?s Regio
MAN Lion?s Regio, podobnie jak nowy Lion?s Intercity, należy do segmentu autobusówdalekobieżnych. Jednak Lion?s Intercity jest wyraźnie przeznaczony dostosowania w ruchu dalekobieżnym lub dojazdowym oraz jako niezawodny autobusszkolny, natomiast Lion?s Regio oferuje różnorodne opcje wyposażenia ? zarównojako autokar, jak i autobus na trasy średniodystansowe. Lion?s Regio, prawdziwy uniwersalny autobus oróżnorodnym przeznaczeniu, był wielokrotnie nagradzany. Siedem lat z rzędurenomowane wydawnictwo ETM-Verlag nadawało mu tytuł autobusu dalekobieżnegoroku.
MAN Lion?s Coach
MAN Lion?s Coach jest klasycznym autokarem wysokopokładowym z dużym bagażnikiemo pojemności od 10 do 11,5 m3. Wersja Lion?s Coach EfficientLine zostałzaprojektowany w sposób mający zapewnić maksymalnie ekonomiczną eksploatację,przy jednoczesnym poszanowaniu zasad ochrony środowiska. Zalety autokarów tejoszczędnej linii wynikające z zastosowania licznych elementów wyposażeniazwiększających efektywność odczuwalne są głównie w ruchu dalekobieżnym.Autokary te charakteryzują się także wysokim komfortem, minimalnymi całkowitymikosztami eksploatacji (TCO ? Total Cost of Ownership) oraz wyjątkowo niskąemisją CO2. Istotny wpływ na pozytywny bilans pojazdu ma również dłuższy okreseksploatacji, niższe koszty przeglądów i napraw oraz niskie zużycie paliwa. W tensposób zalety tego autokaru są odczuwalne dla wszystkich zainteresowanych ?przedsiębiorcy odnoszą korzyści dzięki ekonomicznej eksploatacji, zaśpasażerowie mogą się cieszyć wysokim komfortem podróży.
MAN Lion?s City
Produkcja autobusów miejskich MAN odbywa się przede wszystkim w Polsce.Wszystkie typy autobusów miejskich MAN Lion?s City, z wyjątkiem autobusów znapędem hybrydowym, mogą być jednak produkowane także w Ankarze. MAN pragniezapewnić swoim klientom krótkie terminy realizacji i terminowość dostaw orazoptymalną obsługę także w okresach szczytu sezonowego. Dlatego też fabrykazostała bardzo elastycznie zaprojektowana i może sprawnie produkować równieżautobusy innych typoszeregów, zapewniając im ten sam poziom jakości. Szerokapaleta autobusów miejskich MAN pozwala optymalnie zaspokoić różnorodnewymagania poszczególnych miast w zakresie rozwiązań transportowych.Zróżnicowanie oferty dotyczy zarówno zdolności transportowej, a więc takżedługości i koncepcji pojazdów (liczba drzwi, układ wnętrza, low-floor,low-entry), jak i rodzajów napędów. Produkowane seryjnie autobusy miejskie znapędem hybrydowym MAN Lion?s City Hybrid i liczne modele autobusów CNGwykorzystują dojrzałe, zrównoważone i ekonomiczne technologie przyszłościowecharakteryzujące się niską emisją CO2. Potwierdza to także flota lokalnegooperatora autobusów EGO w Ankarze ? aż 77% autobusów floty EGO stanowią pojazdyMAN. 74% wszystkich pojazdów to autobusy CNG ? wszystkie pochodzące z MAN.
Technologiczne nowinki
Od tego roku wszystkie autokary marek MAN i NEOPLAN mogą być opcjonalniewyposażone w tempomat wspomagany GPS-em MAN EfficientCruise. Ma on istotnywpływ na ograniczenie emisji CO2 w pojazdach użytkowych. Tempomat wspomaganyGPSem przeprowadza obliczenia zbliżających się wzniesień i różnic wysokości napodstawie zapisanych w komputerze pokładowym map i aktualnej pozycji pojazdu.Steruje on prędkością, uwzględniając zbliżające się wzniesienia i różnicewysokości, aby jak najlepiej wykorzystać siłę ciągu pojazdu i w ten sposóbograniczyć zużycie paliwa.
Z kolei od wiosny 2015 r., pojazdy typoszeregów MAN Lion?sCoach, Lion?s Regio i Lion?s Intercity otrzymają nowy, charakterystyczny profiljednoznacznie wskazujący na ich przynależność do rodziny MAN. Wprowadzenieczarnej błyszczącej przesłony w kolorze przypominającym klawisze fortepianuprzyczyni się zdecydowanie do lepszej identyfikacji marki MAN i nada pojazdowibardziej szlachetny wygląd. Jest to kolejny krok zmierzający do zapewnieniajednolitego wyglądu całej rodziny marki MAN.
Za nowym przodem w przyszłości będzie się krył udoskonalonyasystent hamowania awaryjnego EBA, dostępny od maja 2015 w wersji drugiejgeneracji. Jeszcze przed wejściem w życie odpowiednich przepisów ustawowych MANwyposaży w to istotne dla bezpieczeństwa urządzenie wszystkie pojazdy NEOPLANoraz autobusy MAN Lion?s Coach i Lion?s Regio, a od 2016 także Lion?sIntercity. W celu zapewnienia możliwości jak najwcześniejszego wykrywaniaprzeszkód, firma MAN połączyła wspomagany radarem tempomat adaptacyjny ACC zkamerą asystenta pasa ruchu LGS, który od maja będzie także dostępny w wersjidrugiej generacji.
„