Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne trzy 15-stki MAN dla Opola

infobus
28.04.2015 16:56

W opolskim Ratuszu podpisana została umowa z  firmą MANTrucks & Bus Polska na dostawę trzech niskopodłogowych autobusówwielkopojemnych klasy MEGA ? MAN Lion`s City L. Nowe piętnastometrowe pojazdywyposażone będą w komputer pokładowy z oprogramowaniem, monitoring,klimatyzację oraz system zapowiedzi głosowych.  Pomieszczą blisko 130pasażerów. Nowe autobusy wyjadą na ulice Opola jesienią br. Wartość zakupionychautobusów wynosi blisko 3,5 mln zł. -?Dzięki dofinansowaniu UE w wysokości 1,5mln zł mogliśmy sobie na nie pozwolić? ? podsumował Arkadiusz Wiśniewski, PrezydentOpola.

Obecnie MZK dysponuje 85 autobusami. Zakup najnowszych pojazdówjest kontynuacją wymiany taboru w opolskim MZK. W latach 2011-2014 zakupiono łącznie28 nowych egzemplarzy. To także drugi zakup autobusów 15-metrowych przez MZKOpole. Poprzednie dwa modele dotarły do przewoźnika w październiku 2014 r., ajeden z autobusów otrzymał imię ?Potsdam?. Te niskopodłogowe autobusy od 30października obsługują linię nr 15. Pojemność 15-metrowych opolskich ?lwów? to127 miejsc, w tym 38 miejsc siedzących i 89 miejsc stojących. Dodajmy, że MZKOpole po raz kolejny zdecydowało się na zakup fabrycznie nowych autobusów markiMAN, które zostały wyprodukowane przez polskie fabrykach koncernu ? w Sadach iStarachowicach. Po zakupie w 2013 r. 16 szt. standardowych (maxi) modeli Lion`sCity, w 2014 r. i 2015 r. przewoźnik postawił na klasę MEGA. Łączny koszt pojazdówMAN Lion`s City L, które w zeszłym roku zadebiutowały w taborze MZK, wyniósł prawie2,3 mln zł brutto. Zakup tych ?piętnastek? przez Opole był także możliwy dziękiunijnej dotacji, którą zdobył urząd miasta ? łącznie 1,3 mln zł w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013. Zarównow pierwszym, jak i drugim przetargu, o opolski kontrakt MAN rywalizował zSolarisem, który w obu przypadkach zebrał mniejszą punktów za warunkitechniczne i eksploatacyjne.

Jak ocenia Tadeusz Stadnicki, prezes MZK Opole ??piętnastki? sprawdziły się w Opolu. ??Wypadły nieźle nawet nanajbardziej obleganych trasach, a w stosunku do ?przegubowców? są tańsze nietylko w zakupie, ale i w eksploatacji?- przekonuje Tadeusz Stadnicki. Obecnie wOpolu autobusy wielkopojemne obsługują linie: 5, 8, 9, 12, 15 i 17 orazpojedyncze kursy na liniach 3 i 13. Pojazdy 15-metrowe wzmocnią linię nr 15.