Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Stary szef Scania nowym prezesem Volvo

infobus
24.04.2015 15:21

Per Hallberg został mianowany nowym prezesem i dyrektoremgeneralnym Scania. Dotychczasowy prezes Martin Lundstedt, postanowił opuścić Scaniai przejść do ? Volvo, gdzie zastąpi na najwyższymi stanowisku Olofa Perssona,który był szefem Volvo przez ostatnie cztery lata. ??Szanujemy decyzję Martina Lundstedtao opuszczeniu firmy i chcemy mu podziękować za jego wkład w rozwój i umocnieniesilnej pozycji rynkowej firmy Scania podczas zajmowania przez niego stanowiskaprezesa i dyrektora generalnego?, powiedział Prof. Dr. Martin Winterkorn PrezesRady Nadzorczej Scania.  Per Hallberg, wiceprezes, dyrektor ds. produkcjii logistyki, został mianowany na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego inadal będzie pełnił swoje dotychczasowe obowiązki.  Per Hallberg posiada tytuł magistra wdziedzinie Inżynierii Przemysłowej i Handlowej, jest związany ze Scania od 1977roku. Jest członkiem kadry zarządzającej firmy od 2001 roku. Zdaniem pracownikówszwedzkiego koncernu to właściwa osoba na właściwym miejscu, a staż pracy Hallbergaw firmie gwarantuje, że do kolejnej  zmianyna tym stanowisku nie dojdzie już tak szybko.

Kwartalne wyniki

Zmiana na stanowisku prezesa została ogłoszona przy okazjiwyników kwartalnych spółki. Zdaniem szwedzkiej firmy, w Europie rośniezapotrzebowanie na ciężarówki Scania. W pierwszym kwartale 2015 napłynęło o 46%więcej zamówień niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.  Nabywców znalazło 12 446 pojazdów, wporównaniu z 8500 w 2014 r. Jednocześnie druga i trzecia generacja silników Euro6 udowodniła swoje walory w codziennej eksploatacji u użytkowników i wpołączeniu z pozytywnymi wynikami testów prasowych znacząco wzmocniła pozycjęfirmy Scania. Wśród nowości są dwa silniki o mocy 410 i 150 KM, które spełniająnormę Euro 6 wyłącznie za pomocą układu SCR. ??Mieliśmy duże oczekiwania wstosunku do tych silników. Odniosły one olbrzymi sukces. Jakość ciężarówek jestna wysokim poziomie, a dodatkowym napędem wysokiej sprzedaży są nowe segmenty,w które weszliśmy, korzystając z modułowej konstrukcji pojazdów Scania,? dodajeHenrik Henriksson, dyrektor sprzedaży i marketingu.

Autobusowy portfel

Z kolei autobusowe wyniki są następujące: liczba zamówień naautobusy i autokary w pierwszym kwartale br. wyniosła 1.913 szt. (wobec 1.995szt w analogicznym okresie ubiegłego roku). W Europie portfel autobusowych zamówieńwyraźnie wzrósł i osiągną poziom 472 szt. (392 szt. rok wcześniej). Szczególniedobra sytuacja dla szwedzkiej marki panuje w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii iNiemczech.  W Ameryce Łacińskiej liczbazamówień wzrosła o 29 procent ? do 831 jednostek (644 rok wcześniej), napędzanaprzez większy popyt w Meksyku, Kolumbii i Argentynie. Z kolei w Azji zamówieniaspadły do poziomu 439 szt. (625), głównie z powodu niższych kontraktów z Tajwanui Tajlandii. Na koniec została nam Afryka i Oceania, gdzie zamówienia spadły do167 (308) szt. autobusów i autokarów, co przede wszystkim było związane zmniejszym popytem w Nigerii i Maroku. 

Dostawy autobusów i autokarów Scania w I kwartale br.wyniosły 1.340 (1.379) sztuk. W Europie dostawy wzrosły o 54 procent – do 390(254) jednostek w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku. W AmeryceŁacińskiej dostawy spadły o 30 procent ? do poziomu 362 (518) szt.  W Azji dostawy wzrosły o 16 procent ? do 444(383) szt., natomiast dostawy autobusów i autokarów w Afryce i Oceanii spadły  do 136 (214) jednostek. Dostawy na terenieEurazji spadły do 8 (10) jednostek. Warto podkreślić, że na początku br. szwedzkikoncern podjął kilka ważnych aktywności ? m.in. w  pierwszym kwartale br. Scania rozszerzyła produkcyjneportfolio swojej fabryce w Indiach, uruchamiając tam montaż autobusów miejskich.Obecne możliwości produkcyjne zakładu to 1000 autobusów i autokarów rocznie. Wciągu najbliższych pięciu lat Scania spodziewa się podwojenia tej wydajności.

Per Hallberg, nowy szef Scania

Martin Lundstedt, dotychczasowy prezes Scania. Teraz nowyszef Volvo.