Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hybrydowy MAN Lion”s City nad morzem

infobus
07.04.2015 17:48

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdańsku testuje do wtorku, 7 kwietnia, niskopodłogowy autobus miejski MAN Lion?s City Hybrid. Hybrydowy pojazd zagości na liniach 133, 152, 172 i 190. Hybrydowy autobus bazuje na niskopodłogowym podwoziu A37. Ruszając z przystanku ma wyłączony silnik spalinowy, napędzany jest przez dwa silniki elektryczne asynchroniczne, każdy o mocy 75 kW( łącznie 150 kW). Nie emituje wówczas hałasu ani spalin w tym CO2 i nie zużywa paliwa. Także w czasie każdego postoju silnik spalinowy MAN D08 Euro 6 jest zawsze wyłączony (średnio do 40 % czasu eksploatacji na liniach). Autobus odzyskuje energię z hamowania i wykorzystuje do napędu. Posiada klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring oraz drzwi odskokowo-przesuwne w układzie 2-2-0.

Bardzo podobny model, ale z układem 2-2-2 i silnikiem Euro 5 od października 2013 r. eksploatuje na co dzień Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjnego w Białymstoku. Zakupiony przez spółkę Lion?s City Hybrid wcześniej odbywał testy w kilku polskich miastach, prezentując zalety technologii hybrydowej. Gościł między innymi w KPK Białystok. Wyniki testów okazały się na tyle zadowalające, iż firma zdecydowała się go kupić. ??Spalanie na poziomie 30 litrów paliwa na 100 km, to bardzo dobry wynik??mówi Cezary Zajkowski, Prezes Zarządu Spółki.