Warszawa: Przegląd MIDI ofert w przetargu ZTM
16 marca warszawski ZTM dokonał otwarcia ofert w dwóch przetargach. Mowa o zamówieniach na przewozy autobusowe łącznie 30 pojazdami klasy midi. W dogrywkach –w ramach elektronicznej aukcji –prawdopodobnie najlepszą ofertę w 1. zadaniu zaproponowała firma Europa Express. Przypomnijmy: w ogłoszonych 30 i 31 stycznia br. postępowaniach zakupowych ZTM wymagał:
– aby usługi realizować przy wykorzystaniu przynajmniej 15 autobusów o długości 8,5 – 9,6 m. Warszawski organizator chciał aby to były pojazdy przynajmniej częściowo niskopodłogowe, o 2 lub 3 parach drzwi, klimatyzowane, monitorowane oraz systemie informacji pasażerskiej znanym ze standardów sprzed 2009 roku. Ponadto autobusy miały być wyprodukowane wcześniej niż w tym roku oraz spełniać przynajmniej normę EURO5. ZTM przewidział,
– aby oba kontrakty podstawowe będą realizowane od 1 września 2015 do 31 sierpnia 2018 r. Istnieje możliwość ich przedłużenia. Zamówienie uzupełniające zakłada możliwość rozszerzenia do 50 % wartości. O zwycięstwie – po przeprowadzenie charakterystycznej dla ZTM aukcji elektronicznej – zdecyduje w 80 % cena i 20 % za wiek oferowanych autobusów. Jak udało nam się dowiedzieć dogrywki odbyły się 25 i 26 marca. Oferty w obu przetargach złożyło 6 firm, etap kwalifikacji do aukcji pozytywnie przeszło prawdopodobnie 5 z nich. Na razie dowiedzieliśmy się, że w pierwszej aukcji najkorzystniejszą ofertę „wyklikała”spółka Europa Express City.
1. ofertę złożył BP Tour z Bełżyc. Przewoźnik z lubelskiego proponuje za swoje usługi stawkę 6,25 zł/wzkm. Do realizacji kontraktu zadeklarował pozyskanie w formie leasingu nowych fabrycznie Solarisów Urbino 8,9LE. Dodatkowo w ofercie możemy znaleźć zobowiązanie Bus &Truck Service. Zakłada ono, że jeśli BP Tour zdobędzie kontrakt to BTS udostępni przewoźnikowi swoje zaplecze techniczne wraz z odpowiednią obsługą.
2. propozycję przedstawił PKS Zielona Góra. 'Falubazy’, jak potocznie określa się w branży lubuskiego przewoźnika proponują cenę 7,45 zł/wzkm za swoje usługi. W celu realizacji przewozów spółka planuje pozyskać nowe autobusy typu SOR BN9,5. Czeski producenta podkreślił jednak, że będzie w stanie wykonać zobowiązanie jedynie w przypadku podpisania umowy minimum 5 miesięcy przed rozpoczęciem przewozów.
3. Trzecia oferta pochodzi od znanej m.in. z podwarszawskich linii dowozowych spółki Europa Express City. Firma zaoferowała przewozy za 8,85 zł/wzkm. W przypadku zwycięstwa w przetargu przewoźnik pozostawił sobie możliwość wyboru autobusów. W ofercie możemy znaleźć zobowiązanie Solarisa na dostarczenie w formie leasingu nowych Urbino 8,9LE. Opcja druga to trochę zaskoczenie. Są nią bowiem fabrycznie nowe Autosany Sancity 9LE, które również w przypadku wygranej przewoźnik pozyska w formie leasingu.
4. oferta pochodzi od obecnej już 12 lat w Warszawie firmy ITS Michalczewski. Radomski przewoźnik, wokół którego ostatnio sporo się dzieje złożył najtańszą propozycję cenową. Stawka za przewozy to 6,15 zł/wzkm. Do realizacji kontraktu firma zobowiązała się pozyskać nowe Solarisy Alpino 8,9LE.
5. oferta również pochodzi od obecnego już długo w Warszawie gracza. Mowa o PKS Grodzisk Mazowiecki. Spółka stawkę za wzkm skalkulowała na 6,66 zł. W tym przypadku również mamy opcję wyboru taboru do realizacji zamówienia spośród aż 3 możliwości leasingu taboru. Pierwsza to nowe Autosany SanCity 9LE, druga to Solarisy Urbino 8,9LE, trzecia zaś to SOR BN9,5. Również i w ostatnim przypadku mamy do czynienia za takim samy zastrzeżeniem producenta jak w ofercie PKS Zielona Góra.
6. propozycja w przetargu to oferta również dobrze znanego w Warszawie przewoźnika. Mowa o Mobilisie, który za wykonywanie przewozów życzy sobie 7,72 zł/wzkm. Również i w tym wypadku w razie zwycięstwa kontrakt będzie realizowany fabrycznie nowymi Solarisami Urbino 8,9LE.