Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wielka odnowa floty PKS Ostrowiec Wlkp.

infobus
19.03.2015 16:49

Ostrowski PKS sprzedał w zeszłym roku teren wokół dworca autobusowego w Ostrowie Wielkopolskim. W tym miejscu ma powstać Zintegrowane Centrum Komunikacyjno-Handlowe. Inwestorem jest warszawska spółka HopStop4, projektantem pracownia architektoniczna Innebo, a wykonawcą Katharsis Development. W ramach przedsięwzięcia powstanie obiekt o powierzchni najmu ok. 5 tys. m2. Uzupełnieniem będzie parking dla 210 pojazdów. Na terenie obecnego dworca PKS zlokalizowane zostaną m.in. supermarkety spożywczy, drogeryjny i RTV/AGD, a także apteka, sieciowe sklepy odzieżowe i obuwnicze oraz lokalni najemcy.Pozyskane ze sprzedaży fundusze trafiły na restrukturyzację firmy. Swoją cześć dołożył także Fundusz Restrukturyzacji Przedsiębiorstw Ministerstwa Skarbu Państwa. W efekcie jest szansa na nowy tabor i uratowanie firmy na coraz bardziej konkurencyjnym, lokalnym rynku transportowym.

Przypomnijmy, że w ostrowskim PKS pracuje ok. 170 osób, w tym 103 kierowców i 27 mechaników. Tabor PKS-u stanowi ok. 80 autobusów. Trzon floty stanowią wysłużone już pojazdy marki Autosan (głównie typu H9-21 w liczbie ok. 25 szt.) oraz pojazdy zagranicznych marek, które były kupowany w ostatnim okresie. To głównie autokary typu Setra S 215, MAN UL 313 i Renault Tracer. Ostatni zakup nowych pojazdów miał miejsce w 2007 r. i był to kontrakt na dostawę 3 szt. autobusów Solbus C10,5. Najnowszy przetarg na nowy tabor, ogłoszony 12 marca, dotyczy zakupu 17 szt. używanych autobusów międzymiastowych i turystycznych, zarejestrowanych nie wcześniej niż w 2007 roku, które m.in. nie powinny być powypadkowe oraz mieć czystą i nieuszkodzoną tapicerkę. Kolejne techniczne wymagania to: wysoka sprawność techniczna pojazdów, suche silniki, a producent oferowanego autobusu powinien mieć autoryzowaną sieć serwisową na terytorium Polski. Całość kontraktu została oddzielona na aż 6 zadań:- zadanie nr 1 dotyczy zakup 2 szt. autobusów turystycznych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku 2009, o liczbie miejsc siedzących: od 49 do 55, długości ?do 12,5 m, spełniających normę emisji spalania co najmniej EURO 4 (w technologii EGR) i o mocy co najmniej 400 KM;- zadanie nr 2 dotyczy zakup 2 szt. autobusów międzymiastowych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku 2007, o liczbie miejsc siedzących: od 49 do 55, długości ?do 12,5 m, spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (w technologii EGR) i o mocy co najmniej 400 KM,- zadanie nr 3 dotyczy zakup 4 szt. autobusów międzymiastowych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku 2007, o liczbie miejsc siedzących: od 33 do 36, długości ?do 10,5 m, spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (w technologii EGR) i o mocy co najmniej 260 KM,- zadanie nr 4 ?zakup 3 szt. autobusów międzymiastowych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku 2007, o liczbie miejsc siedzących: od 29 do 32, długości ?do 10,5 m, spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (w technologii EGR) i o mocy co najmniej 260 KM,- zadanie nr 5 dotyczy zakup 4 szt. autobusów międzymiastowych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku 2007, o liczbie miejsc siedzących: od 25 do 28, długości ?do 10 m, spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (w technologii EGR) i o mocy co najmniej 170 KM,- zadanie nr 6 dotyczy zakup 2 szt. autobusów turystycznych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku 2007, o liczba miejsc siedzących: od 21 do 24, długości ?do 10 m, spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (w technologii EGR) i o mocy co najmniej 170 KM.Dostawa autobusów do siedziby zamawiającego powinna nastąpić w terminie do 3 dni roboczych (!) od dnia podpisania umowy. Przywyborzeofertynaposzczególnezadaniazamawiającybędziekierowałsię następującymi kryteriami: – najniższa cena – 99%;- normy emisji spalin – 1%, gdzie punktacja za normy emisji spalin wygląda następująco: EURO 5 = 4 pkt, EURO 4 = 2 pkt, EURO 3 = 1 pkt. Ocena końcowa to suma punktów przyznanych danej ofercie. O tym jaki importer był w stanie tak szybko zgromadzić flotę 17 autokarów, przekonamy się już 28 kwietnia, kiedy w Ostrowie zaplanowano otwarcie ofert.