Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kędzierzyn-Koźle i ostatnie unijne zakupy

infobus
17.03.2015 17:31

Miasto Kędzierzyn-Koźle kończy unijny projekt na zakup ekologicznego taboru i dzięki ?resztówkom?z RPO ogłasza jeszcze jeden przetarg na zakup 2 sztuk fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI. Równolegle MZK wycofuje z eksploatacji dwa Ikarusy 415.22, które od 1994 roku dzielnie służyły mieszkańcom. Pojazd #205 zakończył pracę ze stanem licznika nieco ponad 653 tys. km, natomiast licznik w #207 zatrzymał się na 774 tys. km. Ostatnia 415-tka w to autobus z numerem bocznym #204, który przeszedł remont silnika i jest w ciągłej eksploatacji. W tym roku do dzielnej ?415-stki?dołączą dwa nowe pojazdy o długości 12 m. Tym samym miasto zamknie projektu pn.: Zakup taboru autobusowego na potrzeby komunikacji miejskiej w Kędzierzynie – Koźlu”. W jego ramach zakupiono w latach 2007-2014 łącznie aż 19 autobusów. To 8 szt. Urbino 12, 8 szt. SOR BN 8,5 oraz 3 szt. Urbino 10. Teraz do tej sumy dojdą jeszcze dwa egzemplarze, czyli mamy klasyczne ?oczko??21 pojazdów.Pojawią się one w Kędzierzynie-Koźlu jeszcze w tym roku. Wybrany producent będzie miał na ich dostawę łącznie 150 dni (od udzielenia zamówienia). Przyjęte kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty raczej nie zapowiadają rewolucyjnych zmian w strukturze taboru.Kryterium najniższej ceny ma stosunkowo niską wartość (70), także o ostatecznym wyborze zadecyduje ocena techniczno-eksploatacyjna (25) oraz gwarancja (5). Nie mamy jeszcze dostępu do SIWZ-u, także ciężko jest dokładnie powiedzieć, jakie rozwiązania techniczne miasto dodatkowo punktuje. Raczej będą one dążyć do unifikacji najnowszych nabytków z posiadanym taborem niż wprowadzać do Kędzierzyna jakąś nową markę. O tym czy tak rzeczywiście będzie, przekonamy się 27 kwietnia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Natomiast jedno jest pewne ?Kędzierzyn-Koźle zyska kolejne świetnie pomalowane autobusy, w srebrno-czarnej stylistyce. To kontynuacja nowej malatury pojazdów, która została zapoczątkowana w 2013 r., kiedy MZKnabył używany autobus przegubowy Mercedes-Benz Citaro G. Jego elegancki styl tak spodobał się w mieście, że kolejne ?już fabrycznie nowe autobusy Solaris Urbino 10 i Urbino 12 ?zostały zamówione w takich samych barwach i z oryginalnym wystrojem wnętrza. Zdaniem przewoźnika, eleganckie obicia siedzeń i drewnopodobna wykładzina nawiązują do ciepłego, domowego klimatu. Przypomnijmy, że aktualnie flota MZK Kędzierzyn-Koźle liczy 47 autobusów, w tym najwięcej marki Solaris (23 szt.) Producent z Bolechowa zrealizował także zamówienie przewoźnika na zakup autobusu międzymiastowego. Dzięki temu kędzierzyńska spółka została pierwszym miejskim operatorem w Polsce, który ma w swojej flocie egzemplarz InterUrbino 12. Teraz dodatkowo może pochwalić się oryginalnie pomalowanymi Solarisami i Mercedesem ?jedynymi takim w Polsce.