PlusBus rusza na podbój Modlina
Przewoźnik PlusBus.pl (dawniej Podlasie-Express) wraz ze zmianą barw, rozpoczyna szerszą ekspansję w Polsce. Po udostępnieniu puli promocyjnych biletów na trasie z Warszawy do Białegostoku, teraz przyszedł czas na odkrycie kolejnej karty –biletów od 1 PLN z Podlasia na lotnisko w Modlinie. Pasażerowie mogą je kupić już teraz na internetowej lub mobilnej stronie podlaskiej firmy. Atrakcyjne ceny biletówobowiązują na podróże realizowane w terminach od 29 marca do końca czerwca br. Najtańsze kosztują od 1 PLN + 1 PLN opłaty rezerwacyjnej i można je kupić tylko on-line. Po ich wyczerpaniu, do puli wejdą bilety za 5, 10, 15 i 20 PLN. Bilety są imienne i można je odebrać albo przez pocztę elektroniczną albo u kierowcy. W ramach jednej rezerwacji możemy zakupić maksymalnie cztery bilety. Płatność możliwa jest przelewem lub kartą płatniczą. Z promocyjnych cen można skorzystać planując podróż z Białegostoku, Jeżewa, Zambrowa, Ostrowi Mazowieckiej lub Wyszkowa. Kolejna zachęta do podróżowania z PlusBusem to niedawno uruchomiony program lojalnościowy „System Milowy”, gdzie za każdą przejechaną milę (1,61 km) klient otrzymuje jeden punkt, który następnie może wykorzystać na zakup kolejnych biletów (według wskaźnika 1pkt = 1gr.)Zmiana nazwy z Podlasia Express na PlusBus.pl nastąpiła na początku br. To efekt planów podlaskiego przewoźnika aby wejść na nowe linie, na których marka „Podlasie”może okazać się nie do końca przekonywająca.Polska firma znana jest pasażerom głównie z połączeń na trasie Białystok –Warszawa, Białystok –Lotnisko Modlin i Białystok Łapy. Na trasie do Warszawy jej oferta składa się z 16kursów w godzinnym, regularnym takcie. Na lotnisko Modlin znajdziemy 5kursów. Do Łap oferowanych jest 25 kursów. Co ciekawe, spółka korzysta wyłącznie z autobusów firm Mercedes-Benz i Setra. Trzon floty stanowią trzyosiowe autokary Mercedes-Benz Tourismo L, w tym 5 sztuk zakupionych w 2014 r. jako fabrycznie nowe oraz także trzyosiowe wersje Mercedes-Benz Travego L. Z kolei na trasie do Modlina wykorzystywane są standardowe autobusy typu Mercedes-Benz Tourismo oraz Mercedes-Benz Travego. Do Łap jeżdżą autobusy typu Setra S 213 RL, S 319 UL oraz Mercedes-Benz Intouro M. Warto podkreślić, że przewoźnik korzysta z własnego, internetowego systemu sprzedaży biletów, a promocyjne ceny zaczynają się od 1 zł.Autobusy są w pełni klimatyzowane, wyposażone w darmowe Wi-Fi oraz uchylne fotele. Zdaniem współwłaściciela spółki Podlasie Express, Dariusza Bagińskiego –dotychczasowa nazwa za bardzo kojarzy się z Podlasiem i dlatego podjęto decyzję o wprowadzeniu nowej marki. Jakie będą dalsze kierunki ekspansji przewoźnika, na razie Dariusz Bagiński nie chciał nam zdradzić. -„To tajemnica handlowa”–stwierdził krótko. Póki co zmianie uległ dotychczasowy wystrój strony internetowej przewoźnika. Jest nowocześnie, a dominujące kolory to żółty i fiolet. Niedługo w tym kierunku pójdzie wygląd także samych autobusów. Czy te spokojne barwy pozwolą firmie nawiązać konkurencyjną walkę z „czerwonymi”autokarami, którew coraz większej liczbie wjeżdżają na podlaskie drogi? Zobaczymy, ale może to być ostatni moment na ruch ze strony polskich przewoźników, zanim nasz międzymiastowy rynek zostanie zdominowany przez Szkotów, Estończyków, a za moment także i Niemców.