HydroPlant napotyka elektryczną niespodziankę we Wrocławiu
Od końca ubiegłego roku innowacyjny system Hydroplant miał być testowany w dwóch autobusach MPK Wrocław (jednym solo i drugim przegubowym). Na przeszkodzie stanęła jednak pokładowa instalacja elektryczna, która została zmodyfikowana i uzbrojona w dodatkowy elektroniczny układ zasilający oświetlenie. Jak podkreśla spółka HydroPhi Technologies Europe w swoim komunikacie, nie jest to typowe rozwiązanie dla tego typu pojazdów i stąd opóźnienia w testach. Przypomnijmy, że planowo pierwszy polski sprawdzian Hydroplant miał potrwać od końca października do 15 lutego 2015 r., ale na dobrą sprawę jeszcze się rozpoczął. W październiku prezes HPTG Roger M. Slotkin mówił: -?Liczymy na współpracę z MPK Wrocław i innymi potencjalnymi klientami w Europie w zakresie zwiększenia efektywności kosztowej operatorów flotowych. W najbliższych latach planujemy kontynuować ekspansję w Polsce i w całej Europie ze względu na bardzo duże zapotrzebowanie na technologie redukcji zużycia paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych. Otrzymaliśmy już certyfikat CE, który uprawnia do obrotu i sprzedaży produktu na terenie Europy. Szacujemy, że wielkość rynku dla naszej technologii w Polsce, tylko dla bieżącej klasy pojazdów, wynosi ponad 250 mln USD i wierzymy, że możemy skutecznie opanować ten rynek w ciągu 5 lat.
Obecnie jednak amerykański zespół pracuje nad opracowaniem docelowego rozwiązania w MPK Wrocław i oczekuje się, że zmiany te zostaną wprowadzone w następnych miesiącach. W międzyczasie spółka HydroPhi rozbudowała sieć partnerów biznesowych w Europie i ma w planach przeprowadzenie kolejnych testowych wdrożeń systemu Hydroplant u innych operatorów flotowych i na innych typach pojazdów. Obecnie prowadzone są rozmowy z przewoźnikami komunikacji miejskiej i PKS, prywatnymi firmami zajmującymi się gospodarką i wywozem odpadów, prywatnymi firmami transportu ciężarowego oraz innymi firmami posiadającymi własną flotę pojazdów. O tym, że polskie firmy zainteresowane są nowoczesną i ekologiczna technologią mówił wiceprezes MPK Wrocław Patryk Wild: -?MPK Wrocław poszukuje opłacalnych rozwiązań technologicznych w celu zmniejszenia zużycia paliwa i spełniających nowe zaostrzone normy ochrony środowiska. Wierzymy, że technologia HydroPlant zaoferuje wysoki zwrot z inwestycji i może stanowić idealne rozwiązanie dla naszej floty, składającej się z ponad 340 autobusów i przemierzającej 23 mln km rocznie.”
„