Scania gazowym potentatem w Madrycie
Szwedzki producent ma coraz silniejszą pozycję w stolicy Hiszpanii w zakresie sprzedaży podwozi z silnikami na CNG. Świadczą o tym ostatnie odbiory takich firm jak AURA Argabus czy Martin Company SA, które obsługują sieć Consorcio Regional de Transportes de Madrid (CRTM). Pierwsza z nich zdecydował się na zakup 5 szt. autobusów zasilanych CNG, w tym cztery na podwoziach Scania 4×2 K280IB CNG i jeden na podwoziu Scania K280UB Low Entry CNG. Obsługują one trasę Madryt-Arganda i miejska komunikację w Arganda. Nadwozia do nich zabudowała firma Castrosua w wersji Magnus. Jak podkreślił Juan Morcillo, prezes Argabus ?podwozia Scania to najbardziej rozwinięte platformy napędowe zasilane sprężonym gazem ziemnym i najlepsze aktualnie dostępne rozwiązanie na podmiejskich trasach. Z kolei hiszpańska firma Martin zakupiła 14 szt. miejskich autobusów z podwoziami Scania i nadwoziami Castrosua w niskowejściowej wersji Magnus. Najnowsze pojazdy można spotkać w sieci CRTM na metropolitarnej linii łączącej Madryt z Leganés. Bazują one na podwoziach Scania K280UB Low Entry CNG w dwóch długościach: 10,8 m (MIDI) oraz 12,8 m (MAXI). Moc zastosowanych silników to 280 KM przy 1350 Nm momentu obrotowego. Podczas uroczystego przekazania pokreślono, że gazowe autobusy są ważną częścią planu modernizacji całej madryckiej floty.
??Pojazdy Scania-Castrosua znane są z komfortu, dostępności i bezpieczeństwa ?zwłaszcza w zakresie układu hamulcowego. Dzięki wydajnym silnikom Euro 6 jednostki te przyczynią się do poprawy jakości powietrza i ochrony środowiska’ ?powiedział Gregorio Ruiz, Minister Transportu i Infrastruktury Madrytu. Dodajmy, że w sieci CRTM jeździ już 143 szt. autobusów w barwach firmy Martin, z czego ponad 50% zasilane są CNG.