Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejny „maluch” w flocie MZK Bolesławiec

infobus
23.02.2015 22:04

 

Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Bolesławcu ogłosił przetarg na zakup jednego fabrycznie nowego autobusu niskopodłogowego. Oferty należy składać do 5 marca 2015 r. Zwycięzca przetargu ma dostarczyć nowy autobus do końca III kwartału 2015 r. Zamawiający określił następujące kryteria wyboru oferty:
– Cena –70%;
– Warunki techniczne –20%, gdzie najwięcej punktów potencjalni oferenci mogą zarobić na: – zastosowaniu w konstrukcji podwozia pojazdu stali nierdzewnej o parametrach zgodnych z normą PN-EN 10088 lub aluminium –30 pkt;- wykonaniu dachu i poszycia bocznego w całości ze stali odpornej na korozję nierdzewnej o parametrach zgodnych z normą PN-EN 10088 lub aluminium –30 pkt;oraz dzielonej przedniej szybie w osi pojazdu –40 pkt. Nowością jest docenienie przez MZK …sklepu internetowego z częściami zamiennymi. To kryterium ma wagę aż 5%, a komplet punktów zdobędzie ten oferent, który przedstawi referencje pochodzące od minimum 3 miejskich przewoźników autobusowych, potwierdzające i oceniające działanie sklepu internetowego. System wyboru najkorzystniejszej oferty zamyka kryterium posiadanie certyfikatu niepalności – 5% (punktacja 100 pkt x waga). Tuta komplet punktów otrzyma ta firma, która załączy do oferty certyfikaty potwierdzające, że wszystkie elementy nadwozia stanowiące wyposażenie przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy oferowanych autobusów spełniają warunek niepalności –homologacja EWG pojazdu odnośnie do palności, uzyskany zgodnie z warunkami określonymi w Dyrektywie 95/28/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 roku. I tyle.
Jelcz M081MB w barwach MZK Bolesławiec
Zamówiony przez MZK Bolesławiec autobus ma mieć długość między 8500 a 9000 mm, szerokość min. 2400 mm i wysokość maksymalnie 3100 mm, a w te wymiary najlepiej wpisuje się model Urbino 8,6. Minimalna pojemność pasażerska ma wynosić 55 osób., w tym 25 na miejscach siedzących + kierowca. Zamawiający wymaga, aby silnik oferowanego autobusu posiadał moc min. 180 kW i pojemność 6000 do 8000 cm3. Ma on współpracować z automatyczną co najmniej 4-biegową skrzynią. Nadwozie autobusu ma być wykonane ze stali odpornej na korozję lub aluminium. Preferowana jest szyba czołowa dzielona w osi pojazdu. Drzwi otwierane do wnętrza mają posiadać układ 1-2-0, natomiast podłoga wewnątrz ma być bezstopniowa minimum w drzwiach i pomiędzy nimi. Jedynie stanowisko pracy kierowcy ma posiadać klimatyzację elektryczną. Standardowo autobus ma posiadać system informacji pasażerskiej składający się z tablic elektronicznych, dwóch kasowników i kasy fiskalnej. Dodatkowo w autobusie ma być zamontowany radiotelefon i monitoring (5 kolorowych kamer).
Solaris Urbino 8,6 w barwach MZK BolesławiecSolaris Urbino 8,6 w barwach MZK Bolesławiec
Ostatnie nowe autobusy MZK zakupiło w 2011 roku w ilości 7 sztuk. Były to niskopodłogowe midibusy Solaris Urbino 8,6. Od tego czasu tabor przewoźnika powiększył się jedynie o autobusy używane w tym m.in. 3 sztuki marki Neoplan typ 4409, zakupione w 2013 i 2014 roku oraz trzy międzymiastowe autobusy marek Renault i Setra. Do niedawna MZK eksploatowało sporą ilość Autosanów typu H9-35 i A1010M po których obecnie, za sprawą ostatnich zakupów nie ma śladu. Tabor MZK składa się obecnie z 24 sztuk autobusów miejskich, w tym 8 sztuk Jelczy, 7 sztuk Solarisów, 6 sztuk Kutsenits Stario 815 i 3 sztuk Neoplanów) trzech międzymiastowych i jednego turystycznego. Wszystkie autobusy miejskie przewoźnika są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.