Kolejny „maluch” w flocie MZK Bolesławiec
infobus
23.02.2015 22:04
Kolejny „maluch” w flocie MZK Bolesławiec
Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Bolesławcu ogłosił przetarg na zakup jednego fabrycznie nowego autobusu niskopodłogowego. Oferty należy składać do 5 marca 2015 r. Zwycięzca przetargu ma dostarczyć nowy autobus do końca III kwartału 2015 r. Zamawiający określił następujące kryteria wyboru oferty:
– Cena –70%;
– Warunki techniczne –20%, gdzie najwięcej punktów potencjalni oferenci mogą zarobić na: – zastosowaniu w konstrukcji podwozia pojazdu stali nierdzewnej o parametrach zgodnych z normą PN-EN 10088 lub aluminium –30 pkt;- wykonaniu dachu i poszycia bocznego w całości ze stali odpornej na korozję nierdzewnej o parametrach zgodnych z normą PN-EN 10088 lub aluminium –30 pkt;oraz dzielonej przedniej szybie w osi pojazdu –40 pkt. Nowością jest docenienie przez MZK …sklepu internetowego z częściami zamiennymi. To kryterium ma wagę aż 5%, a komplet punktów zdobędzie ten oferent, który przedstawi referencje pochodzące od minimum 3 miejskich przewoźników autobusowych, potwierdzające i oceniające działanie sklepu internetowego. System wyboru najkorzystniejszej oferty zamyka kryterium posiadanie certyfikatu niepalności – 5% (punktacja 100 pkt x waga). Tuta komplet punktów otrzyma ta firma, która załączy do oferty certyfikaty potwierdzające, że wszystkie elementy nadwozia stanowiące wyposażenie przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy oferowanych autobusów spełniają warunek niepalności –homologacja EWG pojazdu odnośnie do palności, uzyskany zgodnie z warunkami określonymi w Dyrektywie 95/28/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 roku. I tyle.
Zamówiony przez MZK Bolesławiec autobus ma mieć długość między 8500 a 9000 mm, szerokość min. 2400 mm i wysokość maksymalnie 3100 mm, a w te wymiary najlepiej wpisuje się model Urbino 8,6. Minimalna pojemność pasażerska ma wynosić 55 osób., w tym 25 na miejscach siedzących + kierowca. Zamawiający wymaga, aby silnik oferowanego autobusu posiadał moc min. 180 kW i pojemność 6000 do 8000 cm3. Ma on współpracować z automatyczną co najmniej 4-biegową skrzynią. Nadwozie autobusu ma być wykonane ze stali odpornej na korozję lub aluminium. Preferowana jest szyba czołowa dzielona w osi pojazdu. Drzwi otwierane do wnętrza mają posiadać układ 1-2-0, natomiast podłoga wewnątrz ma być bezstopniowa minimum w drzwiach i pomiędzy nimi. Jedynie stanowisko pracy kierowcy ma posiadać klimatyzację elektryczną. Standardowo autobus ma posiadać system informacji pasażerskiej składający się z tablic elektronicznych, dwóch kasowników i kasy fiskalnej. Dodatkowo w autobusie ma być zamontowany radiotelefon i monitoring (5 kolorowych kamer).
Ostatnie nowe autobusy MZK zakupiło w 2011 roku w ilości 7 sztuk. Były to niskopodłogowe midibusy Solaris Urbino 8,6. Od tego czasu tabor przewoźnika powiększył się jedynie o autobusy używane w tym m.in. 3 sztuki marki Neoplan typ 4409, zakupione w 2013 i 2014 roku oraz trzy międzymiastowe autobusy marek Renault i Setra. Do niedawna MZK eksploatowało sporą ilość Autosanów typu H9-35 i A1010M po których obecnie, za sprawą ostatnich zakupów nie ma śladu. Tabor MZK składa się obecnie z 24 sztuk autobusów miejskich, w tym 8 sztuk Jelczy, 7 sztuk Solarisów, 6 sztuk Kutsenits Stario 815 i 3 sztuk Neoplanów) trzech międzymiastowych i jednego turystycznego. Wszystkie autobusy miejskie przewoźnika są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK likwiduje PKM Jastrzębie! Brak kasy
05.02.2019
Europejski rynek autobusów w roku 2018
27.01.2019
Kolejny turnus Bezpiecznego Autokaru
25.01.2019
Dwa miesiące lotniskowych autobusów GZM
13.01.2019
Rusza Bezpieczny Autokar – Ferie 2019
09.01.2019
Częstochowa przeciw elektrobusom?
07.01.2019
MPK Gniezno ma nowego szefa
04.01.2019
MZK Ostrołęka z nowym szefem
22.12.2018
Polski rynek nowych autobusów – 11.2018
21.12.2018
UberBus w Egipcie. Z minibusami
20.12.2018
Promocja na autobusowe raporty JMK 2019
12.12.2018
Więcej z Działu Prawo
Będzie łatwiej zdać na prawo jazdy
31.01.2019
Raport o europejskim rynku elektrobusów
08.11.2018
Rząd: Stacje Kontroli Pojazdów do TDT
29.10.2018
Dwa nowe, elektromobilne znaki drogowe
30.08.2018
Zerowa akcyza na CNG z podpisem prezydenta
17.08.2018
UE przyjęła dyrektywę o delegowanyc
22.06.2018
Zerowa akcyza na CNG w podkomisji
21.06.2018
UZP: Koncepcja nowej ustawy
12.06.2018
MPiT: Konsultacje nowej ustawy o UZP
06.06.2018
Co się dzieje z ustawą o PTZ?
30.05.2018
KE: Drogowe myto za dystans a nie czas
25.05.2018
Jutro koniec akcyzy na CNG?
14.05.2018
Video-kontrola stacji kontroli pojazdów?
05.04.2018
ITS: System eCall w pojazdach do 3,5 tony
03.04.2018
UE: Od soboty system eCall
30.03.2018
Unia zmierzy emisję CO2 nowych autobusów
29.03.2018
Zielone strefy sfinansują zakup autobusów?
19.03.2018
Więcej z Działu Przewoźnicy
Malbork kupi elektrobusy z GEPARDA?
12.02.2019
FlixBus chce wjechać do Rosji
11.02.2019
Rosja/: Wypadek autobusu z górnikami
08.02.2019
Zmiany na lotniskowych liniach ZTM
07.02.2019
Tychy: Pożar trolejbusu
07.02.2019
Więcej z Działu Producenci
EL-CAB z nowym Prezesem Zarządu
14.02.2019
Lotos: Koniec marki Optima
12.02.2019
MAN dla Kairu: 122 autobusy na gaz
11.02.2019
Pomysł na biznes – autobus na żądanie!
10.02.2019
Autobusowy kalendarz Setry jak Pirelli
10.02.2019
Ulf Magnusson na czele Volvo Polska!
07.02.2019
Ursus: Zmiany w składzie zarządu
07.02.2019
Manur Yavuz – nowym szefem MAN Bus
01.02.2019
Elektryczny grudzień VDL [FILM]
30.01.2019
Więcej z Działu Infrastruktura
Olsztyn: Oddano 9 km obwodnicy
04.02.2019
DKV: Kartą zapłacisz za mandat
31.01.2019
PGNiG sprzedaje coraz więcej LNG
30.01.2019
PGNiG: Sprzedaż LNG idzie w górę
25.01.2019
PGNiG: Kolejna umowa na LNG
20.12.2018
GITD z umową na 358 fotoradarów
18.12.2018
UZP ma nowego szefa. Hubert Nowak
18.12.2018
A2: Trzeci pas z Warszawy do Łodzi
07.12.2018