SPPK idzie na zakupy
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Policach Sp. z o.o. ogłosiło przetarg na zakup 3 fabrycznie nowych całkowicie niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 1 autobus klasy MAXI o długości od 11,5 do 12 metrów oraz 2 autobusy klasy MEGA o długości od 17,5 do 18,1 metra. Jest to już trzeci podobny przetarg w ciągu ostatnich 3 lat.
Oferty będą oceniane na podstawie dwóch kryteriów: ceny (waga 80%) oraz warunków techniczno-eksploatacyjnych (waga 20%).
W ramach warunków techniczno-eksploatacyjnych punktacja wygląda następująco:
Konstrukcja nośna nadwozia:
– kratownica ze wzmocnieniami w postaci belek poprzecznych ?25 punktów,
– kratownica bez wzmocnień ?5 punktów,
Materiał poszycia zewnętrznego nadwozia:
– stal konstrukcyjna o wysokiej wytrzymałości zabezpieczona przed korozją w procesie całonadwoziowej kataforezy KTL ?25 punktów,
– stal nierdzewna, aluminium ?5 punktów,
Silnik:
– tego samego producenta, co oferowany autobus ?30 punktów,
– innych producentów ?0 punktów,
Pojemność silnika (cm sześć.):
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– >10.000 ?10 punktów
– < 10.000 ?0 punktów,
Podzespoły bezobsługowe bez punktów smarnych:
– wszystkie bezobsługowe ?10 punktów,
– obsługowe (posiada punkty smarne) ?0 punktów.
Łącznie za wartość techniczną można otrzymać 100 punktów.
Wymagania odnośnie wyposażenia autobusów są podobne, jak w poprzednim przetargu. Autobusy mają być wyposażone w całopojazdową klimatyzację, system głosowej zapowiedzi przystanków, Boczną tablicę wyświetlającą numer linii dla osób niedowidzących. Pojazdy będą całkowicie niskopodłogowe, przyjazne dla osób niepełnosprawnych, starszych, czy rodziców z dziećmi. Kasowniki elektroniczne, monitory LCD oraz automaty do sprzedaży biletów zostaną dostarczone przez Zarząd Dróg i Transportu w Szczecinie, w którego sieci autobusy będą eksploatowane.
Autobus solowy ma mieć co najmniej 80 miejsc, w tym co najmniej 29 miejsc siedzących. Silnik autobusu ma spełniać normę EURO 6 i posiadać moc co najmniej 160 kW oraz pojemność do 11 dm3. Preferowana będzie jednak pojemność skokowa pomiędzy 10 dm3, a 11 dm3. Układ drzwi pojazdu to 2-2-2
Autobusy przegubowe muszą posiadać co najmniej 130 miejsc pasażerskich, w tym co najmniej 35 miejsc siedzących. Silniki powinny spełniać normę EURO 6 i posiadać moc co najmniej 220 kW przy pojemności nie większej, niż 11 dm3. Układ drzwi to 2-2-2-2. Oferty można składać do 23 marca 2015 roku do godziny 11.00.
Który z producentów ma największe szanse na realizację tego zamówienia? Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że MAN z modelami Lion?s City i Lion?s City G. Tabor spółki stanowią prawie wyłącznie MAN-y. Spośród 58 autobusów posiadanych przez spółkę, 45 jest spod znaku lwa. Jedynym wyjątkiem jest zakup w 2011 roku 8 Solarisów Urbino 12 i 5 Solarisów Urbino 18 wspólnie z Miastem Szczecin ze środków pochodzących z RPO Województwa Zachodniopomorskiego 2007-2013. Czy tym razem wygra MAN? Czas pokaże.