Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Autosan bez nowego właściciela

infobus
14.01.2015 13:06

-?Po raz trzeci nie udało się znaleźć nabywcy dla fabryki Autosan z Sanoka na Podkarpaciu. Do Sądu Gospodarczego w Krośnie nie wpłynęła ani jedna oferta zakupu będącej w upadłości sanockiej fabryki autobusów?- poinformował syndyk masy upadłościowej sanockiej firmy, Ludwik Noworolski. W ogłoszonym jeszcze w grudniu przetargu cena wywoławcza Autosanu wynosiła 48 mln zł. Termin składania ofert wyznaczono na 13 stycznia br. Jak poinformował Noworolski, zainteresowani przedsiębiorcy twierdzili, że jest to 'przeszacowana kwota’. -?Między innymi dlatego w kolejnym przetargu cena wywoławcza wynosić będzie 40 mln zł. Zdaniem sędziego, który nadzoruje upadłość Autosanu, konieczne jest przyśpieszenie procesu znalezienia nowego inwestora dla zakładu?- dodał syndyk. Cały czas przedsiębiorstwo jest sprzedawane w całości, z możliwością kontynuacji produkcji autobusów i gwarancją zatrudnienia dla załogi. Dodatkowo w skład majątku firmy wchodzą nieruchomości zabudowane i niezabudowane, w tym prawo do użytkowania wieczystego działek oraz prawo własności budynków i budowli, stanowiących odrębny przedmiot własności.  Przypomnijmy ?w pierwszym przetargu, ogłoszonym w maju 2014 roku, cena wywoławcza wynosiła ponad 56 mln zł. Nikt nie zdecydował się wtedy złożyć oferty. W drugim przetargu cena została obniżona do 50 mln zł. Wpłynęła co prawda jedna oferta, ale została odrzucona, bo oferent nie wpłacił wadium. Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 roku. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Obecnie firmą zarządza syndyk, który ponownie zatrudnił ponad 360 osób z prawie 500-osobowej załogi. Zakład ma zamówienia na pierwszy kwartał br. ?m.in. dzięki wygraniu przetargu na dostawę 27 szt. autobusów dla spółki Pol-Miedź Trans. Autosan przekazał do Lubina już 15 autobusów, w tym 8 szt. A10-10 Lider 3 oraz 7 szt. Eurolider 12. Wszystkie z silnikami Euro 5. Teraz firmę czekają przekazania kolejnych pojazdów 12 pojazdów ?ale już z silnikami Euro 6. Ich produkcja jest finansowana m.in. z pieniędzy pozyskanych ze sprzedaży jednej z fabrycznych hal.