Scania i 18 autobusów dla Słupska
Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku podpisał umowę z firmą Scania Polska na dostawę 18 autobusów, w tym 5 szt. Citywide 12 CNG;3 szt. Citywide 18 oraz 10 szt. Citywide 12. To pierwszy od trzech lat zakup nowych pojazdów przez MZK i zarazem debiut Citywide w Polsce w normalnej eksploatacji w naszym kraju. Łączna wartość kontraktu to 16,4 mln PLN netto. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w słupskiej fabryce Scania w ciągu 182 dni, które zostały przewidziane na realizację całego zamówienia. Jednak według nieoficjalnych informacji zamówienie to może zostać zrealizowane zdecydowanie szybciej –już na wiosnę. Flocie MZK bardzo przyda się najnowszy „zastrzyk”nowego taboru. Aktualnie firma posiada ok. 60 pojazdów, z czego najnowszego egzemplarze pochodzą z roczników 2011 (5 szt. Scania OmniCity CNG) oraz 2010 (7 szt. Scania OmniCity). Wszystkie wówczas zakupione pojazdy były marki Scania i ta tradycja zostanie zachowana także przy najnowszym zamówieniu. Fabryka szwedzkiego producenta zajmuje zbyt ważne miejsce na lokalnym rynku pracy, aby mogła zostać pominięta w miejskim przetargu. Wymiana osiemnastu autobusów to poważna modernizacja taboru MZK w Słupsku. To prawie jedna trzecia pojazdów wykorzystywanych do przewożenie pasażerów komunikacją zbiorową w mieście. Dodajmy, że najnowsze słupskie autobusy mają być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring wnętrza oraz pełen system informacji pasażerskiej wraz z zapowiedziami przystankowymi, który zostanie uzupełniony o szeroki tylny wyświetlacz z kierunkiem jazdy. Zupełną nowością będą silniki spełniające normę Euro 6. Słupski kontrakt jest także bardzo ważny dla firmy Scania Polska. To powrót marki na polskich rynek autobusów miejskich po dwóch latach nieobecności. Zarówno w 2014 r., jak i 2013 r. szwedzki producent nie sprzedał w naszym kraju żadnego autobusu typu OmniCity czy Citywide, a ostatnia miejska dostawa miała miejsce w 2012 r., kiedy cztery pojazdy OmniCity odebrał Koszalin. Kolejny będzie Słupsk.