TRANSEXPO 2014: Mercus-Bus liderem na rynku minibusów
infobus
04.12.2014 13:34
TRANSEXPO 2014: Mercus-Bus liderem na rynku minibusów
Patrząc na tegoroczne wyniki sprzedaży autobusów klasy MINI widać, że z miesiąca na miesiąc rośnie przewaga Mercus-Bus nad konkurencją. Aktualny poziom rejestracji pojazdów wyprodukowanych przez spółkę z Nadarzyna to 105 szt., podczas gdy pozostali producenci nadwozi nie przekroczyli jeszcze poziomu 60 szt. Najlepszy wynik z grupy „pościgowej”ma spółka Auto-CUBY (58 szt.), a potem CMS Auto (49) i Automet (31). O przyczynach sukcesu Mercusa rozmawialiśmy podczas targów w Kielcach z Pawłem Staszewski, właścicielem firmy. Oto co nam powiedział:
InfoBus.pl: Jakie autobusy zaprezentowaliście podczas TRANSEXPO 2014?
Paweł Staszewski, właściciel firmy Mercus-Bus: Pokazaliśmy trzy minibusy –Mercedes-Benz Sprinter 519 o pojemności 19 miejsc w wersji VIP, Mercedes-Benz Sprinter 519 w barwach firmy Marcel o pojemności 24 miejsc oraz międzymiastowy model Mercedes-Benz Sprinter 519 o maksymalnej pojemności aż 27 miejsc. Ponadto na terenie zewnętrznym zaprezentowaliśmy naszą ofertę autobusów używanych.
InfoBus.pl: Czy nastawiacie się tylko na markę Mercedes-Benz?
Paweł Staszewski: Nie, mamy też w ofercie pojazdy marki Volkswagen, ale naszym zdaniem w zakresie fabrycznie nowych pojazdów Mercedes Sprinter to najlepsze rozwiązanie dla polskich przewoźników i tego konsekwentnie się trzymamy. Być może coś zmieni powstanie pod Poznaniem fabryki ,,Crafterów”, ale jak na razie jest to dość odległa przyszłość.
InfoBus.pl: Ile rocznie produkujecie pojazdów i co zadecydowało, że w tym roku notujecie tak świetne wyniki na polskim rynku?
Paweł Staszewski: Spodziewamy się, że w tym roku wyprodukujemy ok. 300 szt. pojazdów, w tym ok. 200 szt. nowych i 100 szt. używanych. Myślę, że polscy przewoźnicy odbiorą ok. 130 pojazdów, natomiast na eksport wyjedzie kilkadziesiąt egzemplarzy, w tym najwięcej do Norwegii –ok. 20 szt. Tegoroczna liczba rejestracji Mercusa w Polsce jest rzeczywiście rekordowa, ale nie jest to dla nas zaskoczeniem. Już wcześniej widzieliśmy ogromny potencjał na naszym rynku i z roku na rok coraz bardziej nastawialiśmy się na polskiego klienta, podczas gdy inni przede wszystkim liczyli na eksport. Teraz widzimy efekty tej strategii. A to dopiero początek. We wrześniu przenieśliśmy część produkcji do Urszulina powiat Grodzisk Mazowiecki, na teren o powierzchni 1,5 ha , gdzie znajduje się kompleks biurowy oraz produkcyjny łącznie ok. 1500m. Mamy możliwość rozwoju, zwiększenia produkcji, poprawienia jakości , a także tworzenia nowych miejsc pracy. Jesteśmy w trakcie zatwierdzania projektu kolejnej hali o powierzchni. ok. 2000m. Dzięki temu będziemy mogli produkować jeszcze więcej autobusów, a dzięki osiągniętej skali produkcji staniemy się jeszcze bardziej atrakcyjni cenowo.
InfoBus.pl: Coraz częściej na rynku pojawiają się duże kontrakty na minibusy, a Mercus-Bus staje się specjalistą w ich zdobywaniu. Rekordowe zamówieniowe złożył chyba Marcel Bus?
Paweł Staszewski: Dokładnie. Marcel odebrał od nas łącznie 70 pojazdów Mercedes-Benz Sprinter, w tym 40 szt. w 2014 r. i 30 szt. w tym roku. Do tego dochodzi także tegoroczny kontrakt na 20 pojazdów dla firmy Contbus z Lublina. Nie nastawimy się jednak tylko na tak duże zamówienia. Realizujemy cały czas indywidualne dostawy, w tym m.in. dla polskich gmin, które korzystając z wsparcia PFRON kupują pojazdy dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
InfoBus.pl: Jaki cel na przyszły rok?
Paweł Staszewski: Umocnić się na pozycji numer 1 w Polsce.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.
Więcej z Działu Kontrakty
Polski rynek nowych autobusów – 09.2017
24.10.2017
Wieliczka z unijną kasą na autobusy
18.10.2017
Pierwsze rejestracje autobusów 09.2017
05.10.2017
Marek Chodkiewicz za Jerzego Szmita
05.10.2017
PKM Gliwice z umową na unijne autobusy
03.10.2017
Gazowy sojusz: Autosan razem z PGNiG
02.10.2017
Aktualny stan programu ZeEUS [FILM]
25.09.2017
Kluczowy rok dla projektu e-Bus [FILM]
25.09.2017
Polski rynek nowych autobusów – 08.2017
22.09.2017
Gdynia: Mikrobus dla niepełnosprawnych
04.09.2017
Polski rynek nowych autobusów – 07.2017
02.09.2017
Więcej z Działu Prawo
Ustawa o ptz: 5 fundamentalnych zasad MIB
31.05.2017
IGKM i PIGTSiS za projektem ustawy o ptz
24.05.2017
Ministerstwo o prawach pasażerów autobusów
04.11.2016
Kujawy: Kontrole gimbusów. 44 z 293!
06.10.2016
Bydgoska akcja GIMBUS trwa. 10 z 20 odpada
14.09.2016
MSK kosi w Wałbrzychu. 10 z 14-stu
05.09.2016
Czy autobusy mogą jeździć szybciej?
20.06.2016
Rządowa kontrola warszawskich autobusów
10.06.2016
Akcja GIMBUS i wzorcowa kontrola [FILM]
09.06.2016
GITD krytycznie o poprzedniej ekipie
08.06.2016
Upały? Wsiądź do gdańskiego autobusu [FILM]
30.05.2016
Szósta międzygminna linia w Bydgoszczy
30.05.2016
Ekspresowe tempo e-Rejestru Przewoźników
13.05.2016
Ustawa o ptz znowelizowana!
05.05.2016
Wpadł przemytniczy autokar
20.01.2016
ITD: Jeździmy wolniej dzięki wyższym karom
18.01.2016
Koniec Inspekcji Transportu Drogowego
07.12.2015
Więcej z Działu Przewoźnicy
Radom: Pożar autobusu
24.10.2017
Boa dusiciel w autobusie. Są zarzuty
23.10.2017
Warmińsko-mazurskie: Wypadek autobusu
16.10.2017
Bydgoszcz: Zasnął i wjechał w auto
16.10.2017
S8: Zderzenie autobusu z osobówką
16.10.2017
Poznań: Kolizja autobusu i samochodu
16.10.2017
Gorlice z unijną kasą na 11 autobusów
15.10.2017
Więcej z Działu Producenci
Busworld 2017: Otokar wjeżdża na Maltę
20.10.2017
Busworld 2017: VDL mistrzem rozmiarów
20.10.2017
Elektryczna przyszłość Ursusa
17.10.2017
Zdaniem CBA Autosan wygrałby z MAN-em
16.10.2017
Rosyjskie autobusy na COMTRANS 2017
10.10.2017
Ursus z misją dyplomatyczną
09.10.2017
Praga ponownie wybiera markę SOR
04.10.2017
Więcej z Działu Infrastruktura
S19: Kolejny odcinek koło Rzeszowa
23.10.2017
S3: Obwodnica Gorzowa dostępna
09.10.2017
Sejm: Nowela wprowadzi CEPIK 2.0
15.09.2017
UE: Nowe badania emisji spalin
04.09.2017
S19: Z nowym odcinkiem
04.09.2017
viaTOLL: KGHM ZANAM wesprze Kapsch
04.09.2017
NIK o wypadkach na autostradach
30.08.2017
Niemcy: Obrona silników diesla
24.08.2017