Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

TRANSEXPO 2014: Mercus-Bus liderem na rynku minibusów

infobus
04.12.2014 13:34
Patrząc na tegoroczne wyniki sprzedaży autobusów klasy MINI widać, że z miesiąca na miesiąc rośnie przewaga Mercus-Bus nad konkurencją. Aktualny poziom rejestracji pojazdów wyprodukowanych przez spółkę z Nadarzyna to 105 szt., podczas gdy pozostali producenci nadwozi nie przekroczyli jeszcze poziomu 60 szt. Najlepszy wynik z grupy „pościgowej”ma spółka Auto-CUBY (58 szt.), a potem CMS Auto (49) i Automet (31). O przyczynach sukcesu Mercusa rozmawialiśmy podczas targów w Kielcach z Pawłem Staszewski, właścicielem firmy. Oto co nam powiedział:
InfoBus.pl: Jakie autobusy zaprezentowaliście podczas TRANSEXPO 2014?
Paweł Staszewski, właściciel firmy Mercus-Bus: Pokazaliśmy trzy minibusy –Mercedes-Benz Sprinter 519 o pojemności 19 miejsc w wersji VIP, Mercedes-Benz Sprinter 519 w barwach firmy Marcel o pojemności 24 miejsc oraz międzymiastowy model Mercedes-Benz Sprinter 519 o maksymalnej pojemności aż 27 miejsc. Ponadto na terenie zewnętrznym zaprezentowaliśmy naszą ofertę autobusów używanych.
 
Autobusy Mercus-Bus na TRANSEXPO 2014Autobusy Mercus-Bus na TRANSEXPO 2014Autobusy Mercus-Bus na TRANSEXPO 2014
 
InfoBus.pl: Czy nastawiacie się tylko na markę Mercedes-Benz?
Paweł Staszewski: Nie, mamy też w ofercie pojazdy marki Volkswagen, ale naszym zdaniem w zakresie fabrycznie nowych pojazdów Mercedes Sprinter to najlepsze rozwiązanie dla polskich przewoźników i tego konsekwentnie się trzymamy. Być może coś zmieni powstanie pod Poznaniem fabryki ,,Crafterów”, ale jak na razie jest to dość odległa przyszłość.
InfoBus.pl: Ile rocznie produkujecie pojazdów i co zadecydowało, że w tym roku notujecie tak świetne wyniki na polskim rynku?
Paweł Staszewski: Spodziewamy się, że w tym roku wyprodukujemy ok. 300 szt. pojazdów, w tym ok. 200 szt. nowych i 100 szt. używanych. Myślę, że polscy przewoźnicy odbiorą ok. 130 pojazdów, natomiast na eksport wyjedzie kilkadziesiąt egzemplarzy, w tym najwięcej do Norwegii –ok. 20 szt. Tegoroczna liczba rejestracji Mercusa w Polsce jest rzeczywiście rekordowa, ale nie jest to dla nas zaskoczeniem. Już wcześniej widzieliśmy ogromny potencjał na naszym rynku i z roku na rok coraz bardziej nastawialiśmy się na polskiego klienta, podczas gdy inni przede wszystkim liczyli na eksport. Teraz widzimy efekty tej strategii. A to dopiero początek. We wrześniu przenieśliśmy część produkcji do Urszulina powiat Grodzisk Mazowiecki, na teren o powierzchni 1,5 ha , gdzie znajduje się kompleks biurowy oraz produkcyjny łącznie ok. 1500m. Mamy możliwość rozwoju, zwiększenia produkcji, poprawienia jakości , a także tworzenia  nowych miejsc pracy. Jesteśmy w trakcie  zatwierdzania projektu kolejnej hali o powierzchni. ok. 2000m. Dzięki temu będziemy mogli produkować jeszcze więcej autobusów, a dzięki osiągniętej skali produkcji staniemy się jeszcze bardziej atrakcyjni cenowo.
 
 Mercedes-Benz Sprinter z zabudową Mercus-Bus w barwach firmy MarcelMercedes-Benz Sprinter z zabudową Mercus-Bus w barwach firmy MarcelMercedes-Benz Sprinter z zabudową Mercus-Bus w barwach firmy Marcel
 
InfoBus.pl: Coraz częściej na rynku pojawiają się duże kontrakty na minibusy, a Mercus-Bus staje się specjalistą w ich zdobywaniu. Rekordowe zamówieniowe złożył chyba Marcel Bus?
Paweł Staszewski: Dokładnie. Marcel odebrał od nas łącznie 70 pojazdów Mercedes-Benz Sprinter, w tym 40 szt. w 2014 r. i 30 szt. w tym roku. Do tego dochodzi także tegoroczny kontrakt na 20 pojazdów dla firmy Contbus z Lublina. Nie nastawimy się jednak tylko na tak duże zamówienia. Realizujemy cały czas indywidualne dostawy, w tym m.in. dla polskich gmin, które korzystając z wsparcia PFRON kupują pojazdy dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
InfoBus.pl: Jaki cel na przyszły rok?
Paweł Staszewski: Umocnić się na pozycji numer 1 w Polsce.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.