Wrocławskie Solarisy w komplecie
57 ostatni już pojazd wyprodukowany na zamówienie MPK trafił do Wrocławia. To oznacza zakończenie procesu dostawy nowych, klimatyzowanych i niskopodłogowych pojazdów, które zastąpią na liniach najbardziej wysłużone pojazdy dolnośląskiego przewoźnika. 28 listopada, przedstawiciele MPK: Grażyna Kulbaka, dyrektor finansowy oraz Partyk Wild, wiceprezes ds. inwencji i rozwoju oficjalnie odebrali kluczyki do od ostatniego dostarczonego do Wrocławia pojazdu. Przekazania dokonał Waldemar Wlazło, regionalny dyrektor sprzedaży Solaris Bus&Coach. Dzięki najnowszej dostawie flota MPK Wrocław liczy łącznie ok. 370 autobusów, w tym 45 szt. Solaris Urbino 12 oraz 12 szt. Solaris Urbino 18. Oferują one szereg udogodnień dla pasażerów, takich jak: klimatyzacja, fotele o zwiększonej wytrzymałości obite tapicerką „3D”, przyciski opisane alfabetem Braille’a dla osób niewidomych, jaskrawe tablice numeryczne na zewnątrz pojazdów dla osób niedowidzących, informację głosowa wewnątrz i na zewnątrz pojazdów oraz monitoring, który zapewnia jeszcze lepszą jakość nagrań w nocy poprzez zastosowanie specjalnych odseparowanych lamp emitujących podczerwień. Wrocławskie Solarisy są także jednymi z pierwszych w kraju autobusów miejskich z ładowarkami USB do urządzeń przenośnych. Przypomnijmy, że dzierżawa od Millenium Bank 57 autobusów to pierwszy etap wielkiej wymiany taboru, która ma objąć ponad 120 pojazdów MPK. Kolejny etap (na ok. 69 egz.) zostanie przeprowadzony w połowie przyszłego roku dzięki współpracy wrocławskiego przewoźnika z podwykonawcą, który ma przejąć obsługę kilkunastu linii autobusowych, wnosząc do projektu nowy tabor. W postepowaniu przetargowym za najkorzystniejszą ofertę uznano propozycję firmy ITS Michalczeski z Radomia, jednak ta decyzja oprotestowana została przez firmę Mobilis, która zarzuciła konkurentowi rażąco niską cenę. Sprawą zajmuje się teraz Krajowa Izba Odwoławcza.