MPK Wrocław przetestuje „ekodopalanie” HydroPhi
Wrocławskie MPK wypróbuje amerykańską technologię, dzięki której można obniżyć koszty zużycia paliwa i emisję szkodliwych spalin. Na wrocławskie ulice wyjechały właśnie dwa autobusy Volvo 7000, w których zamontowano urządzenia wykorzystujące hydrolizę. Dostawcą systemu do testów jest HydroPhi Technologies Group. Firma zaoferowała MPK nieodpłatne testy urządzenia wykorzystującego zjawisko hydrolizy w procesie spalania paliwa. Dokładniej mówiąc, polega to na tym, że w pojeździe montuje się urządzenie ze zbiornikiem na wodę destylowaną. Woda ta w procesie hydrolizy jest zamieniana na wodór, który to z kolei od razu podawany jest do silnika i poprawia jakość spalania. W efekcie paliwo podstawowe jakim jest olej napędowy spala się efektywniej i można w pełni wykorzystać jego kaloryczność. Ponadto dzięki wodorowi paliwo spalane jest w całości i w komorze silnika pozostaje mniej zanieczyszczeń. Na skutek tego spada zużycie oleju i wydłuża się żywotność podzespołów, a do atmosfery trafia mniej szkodliwych substancji. Deklaracje producenta tego systemu MPK chce zweryfikować we własnych pojazdach. –„Do testów wybraliśmy najstarsze modele Volvo, które jeszcze przez kilka lat nam posłużą. To m.in. model 7000 z 2003 roku. Producent deklaruje, że jego system poprawia normy spalania tak, że stare pojazdy mogą zbliżyć się parametrami emisji spalin do tych nowo produkowanych. Chcemy to sprawdzić”–mówi Patryk Wild.