megabus.com podwaja liczbę połączeń między Londynem a Barceloną

infobus
05.09.2014 21:53

Po miesiącu funkcjonowania linii Londyn– Paryż –TuluzaBarcelona, megabus.com podwaja liczbę kursów na tej trasie. To z jednej strony ogromny sukces transportu autokarowego, zaś z drugiej spore zaskoczenie biorąc pod uwagę aktualną ofertę tanich linii lotniczych. A jednak…Liczba pasażerów, którzy chcieli skorzystać z tej usługi była na tyle duża, że brytyjski przewoźnik zdecydował się na podwojenie kursów. I tak od 11 sierpnia br. ta transeuropejska linia obsługiwana jest przez dwie pary połączeń. Przypomnijmy, że jej debiut miał miejsce 8 lipca, a w ciągu trzech tygodni skorzystało z niej tysiące osób. Bilety zaczynają się już od jednego funta plus opłata rezerwacyjna. Gdybyśmy zdecydowali się na podróż z dnia na dzień to koszt biletu wyniósłby ok. 50-60 GBP w jedną stronę. W zamian przewoźnik oferuje komfortowe autobusy Plaxton Elite i wyposażone w bezpłatny, bezprzewodowy dostępdo Internetu, klimatyzację oraz WC. Ich pojemność pasażerska to 72 miejsca, czyli zdecydowanie więcej niż standardowe, 50 miejscowe autokary, co zdaniem firmy umożliwia utrzymania niski cen w przeliczeniu na jednego pasażera przy jednoczesnej rentowności całej obsługi. Elizabeth Esnouf, Dyrektor Zarządzająca megabus.com w Europie powiedziała: -„Niecały miesiąc od uruchomienia naszego połączenia do Barcelony wystarczył, abyśmy podjęli decyzję o podwojenie częstotliwości kursowania autobusów na tej trasie. Uzyskana frekwencja przekroczyła nasze oczekiwania mimo, że wcześniej widzieliśmy tutaj duże zapotrzebowaniena usługi przewozowe. Dlatego jak do tej pory jesteśmy bardzo zadowoleni z obsługi tego połączenia.”

Autobusy Plaxton Elite i w barwach megabus.com w BarcelonieAutobusy Plaxton Elite i w barwach megabus.com w Barcelonie

Sukces połączenia z Londynu do Barcelony to także paradoksalnie efekt restrykcyjnego zakazu kabotażu we Francji. Megabus.com omija to wykonując połącznie międzynarodowe i prawdopodobnie największa liczba pasażerów korzysta z niebieskich autokarów na odcinku Paryż-Tuluza (aczkolwiek –zgodnie z francuskimi przepisami –liczba pasażerów wsiadających tutaj nie może przekroczyć 50% dostępnych miejsc). Brytyjski przewoźnik nie ma tutaj jeszcze żadnej zagranicznej konkurencji, a francuskie firmy autobusowe nie wypracowały jeszcze tak konkurencyjnej oferty. Równolegle megabus cały czas wzywa francuski rząd do zniesienia kabotażu. Posługuje się tutaj raportem francuskiegoorganu ochrony konkurencji (Autoritéde la concurrence –odpowiednik naszego UOKiK-u), w którym pojawia się szereg zaleceń mających na celu zmianę przepisów i otwarcie rynku autokarowego na zagranicznych przewoźników. Elizabeth Esnouf komentując tą sytuację powiedziała: -„Widzimy jak wiele możemy jeszcze zrobić, aby poprawić autokarowe połączenia w południowo-zachodniej Francji oraz innych częściach tego kraju, jednak półki nie zmienią się te przestarzałe przepisy nie możemy nic tutaj zrobić. Dlatego chcemy nakłonić francuskie władze doponownego przemyślenia kabotażu, aby w przyszłości zapewnić jak największej liczbie osób dostęp dotanich autobusowych podróżyw obrębie Francji.’
Scania-Irizari6 na testach w megabus.com Scania-Irizari6 na testach w megabus.com
I na koniec informacja o najnowszym autobusie testowanym przez sieć megabus.com. To doskonale nam znany model ScaniaIrizar i6, który przez najbliższych 6 miesięcy będzie testowany na brytyjskich trasach megabus. 15-metrowy pojazd posiada 61 miejsc siedzących i ma z przodu zamontowaną windę dla wózków inwalidzkich. W jego układzie napędowym zastosowano silnik Scania Euro 6 o mocy 410 KM. Ponadto ten egzemplarz wyposażony jest gniazdka elektryczne oraz punkty ładowania USB, które zamontowano pod każdym podwójnym siedzeniem. Elizabeth Esnouf tak skomentowała ten test: -„Jesteśmy zawsze chętni, aby spróbować nowych opcji, które mogą wzmocnić naszą flotę i zapewnić wysoki standard usług dla naszych klientów. To jest potencjalnie intersujący pojazd dla nas, dlatego z ciekawością czekamy na wyniki testu.’