Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ostrawa zamawia 105 autobusów CNG

infobus
20.07.2014 19:23

Czeska firma Dopravnípodnik Ostrava a.s. korzystając z unijnego dofinansowania (Operačníprogram Životníprostředí–Prioritníosy 2) ogłosiła przetarg na zakup 105 gazowych niskopodłogowych autobusów, w tym:

– 90 szt. w wersji solo (maxi) o długości od 11,5 m do 12,5 m z normą Euro 6 o szacunkowej wartości 585 900 000 CZK netto;
– 15 szt. przegubowych (mega) o długości od 17,5 m do 19 m, z normą Euro 6 o szacunkowej wartości 134 250 000 CZK netto.
Szacunkowa wartość kontraktu to 720 150 000 CZK netto. Termin realizacji kontraktu to 31.10.2014 – 31.8.2015. Z kolei termin składania ofert upływa 26 sierpnia. Faworytem najnowszego przetargu Dopravnípodnik Ostrava jest Solaris Bus &Coach, który w 2011 r. zrealizował ostatnie duże zamówienie DPO na zakup nowych autobusów. Był to także unijny kontakt (z dofinansowaniem RPO) na dostawę 55. niskopodłogowych autobusów, w tym 15 szt. Urbino 10 i 40 szt. Urbino 12. Teraz czeski przewoźnik dwukrotnie podbił stawkę i do tego po raz pierwszy stawia na gazowe konstrukcje. Warto pamiętać, że to właśnie Ostrawa jest kolebka sukcesu Solarisa w Czechach i tutaj ma swoją siedzibę spółka Solaris Czech. Jednak w międzyczasie również czescy producenci odrobili tutaj lekcje i SOR dostarczył cztery elektrobusy EBN 10,5, a Iveco –kilkanaście Citelisów 12M, w tym jeden w zeszłym roku. Dlatego zapowiada się tutaj ciekawa rywalizacja, a jej wynik będzie miał realny wpływ na przyszłoroczny obraz czeskiego rynku. Zwycięzca może pokusić się nawet o prymat lider w miejskim segmencie, co w przypadku Solarisa byłoby niewątpliwie ogromnym sukcesem.
Solaris Urbino 12 w barwach Dopravní podnik OstravaIveco Citelis 12M w barwach Dopravnípodnik OstravaSOR EBN 10,5 w barwach Dopravní podnik OstravaKarosa B952 w barwach Dopravnípodnik Ostrava
Przypomnijmy, że współpraca Soalrisa z DPO rozpoczęła się 14 lat temu, kiedy do floty czeskiego przewoźnika trafiły pierwszy egzemplarz Urbino 15. Aktualnie firma posiada w swojej flocie ok. 320 autobusów, w tym 145 marki Solaris. To następujące pojazdy: 20 szt. Urbino 10, 86 szt. Urbino 12, 1 szt. Urbino 12 LE, 31 szt. Urbino 15 i 7 szt. Urbino 18. Dodatkowo w barwach DPO jeździ 65 trolejbusów, w tym ok. 20 marki Solaris (14 szt. Trollino 12 / Škoda 26, 4 szt. Trollino 15 i 2 szt. Trollino 18 / Škoda 27). Reszta autobusowego taboru Dopravnípodnik Ostrava to głównie mocno już wyeksploatowane pojazdy marki Karosa oraz kilkanaście egzemplarzy niskopodłogowych autobusów IVECO Irisbus (Citelis 12 i CityBus 12M). Miejska komunikacja masowa w Ostrawie jest częścią Zintegrowanego Systemu Komunikacyjnego ODIS, , która obejmuje gęstą sieć linii tramwajowych, autobusowych i trolejbusowych. Z jej usług korzysta rocznie ok. 114 mln pasażerów.