Wojsko wybiera MAN-a
Departament Administracyjny MON poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na zakup fabrycznie nowego autobusu turystycznego o pojemności 47 miejsc. Kontrakt wygrała firma MAN z modelem Lion`s Coach, a końcowa wartość tego zamówienia wyniosła 944 868 PLN netto. Mimo, że w tym postepowaniu złożono tylko jedną ofertę i tym samym spółka MAN Truck &Bus Polska osiągnęła stosukowo łatwe zwycięstwo to każde wojskowe zamówienie niemiecki producent traktuje bardzo prestiżowo. Tym bardziej, że w ramach serii dużych, wcześniejszych zamówień na łącznie 87 szt. autokarów MAN trafił na boczny tor i armia zdecydowała się na zakup pojazdów innych marek: w 2012 r. typu Mercedes-Benz Tourismo (27), a w 2013 r. –typu Scania-Irizar NewCentury (60). Dlatego najnowszy kontrakt można traktować jako formę potwierdzenia, że MAN jest w gronie głównych dostawców autokarów dla wojska. Zamówiony, turystyczny lew to jednocześnie także pierwszy autokar spełniający normę Euro 6 we flocie polskiej armii. Równolegle MON zakontraktował 6 szt. 9-miejscowych mikrobusów, wyprodukowanych w 2014 roku. W tym zadaniu złożono trzy oferty, a najlepszą przedstawiła firma Benepol (935 400 PLN netto), największy dealer marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce.