Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ostrołęka wybiera AMZ Kutno

infobus
03.07.2014 18:12

Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce w zakupowej ofensywie. Przewoźnik w tym tygodniu ogłosił przetarg na zakup pierwszych w Polsce elektrobusów klasy MIDI i jednocześnie rozstrzygnął zamówienie na dostawę dwóch nowych midibusów z klasycznym układem napędowym. Tutaj zwycięzcą została firma AMZ-Kutno, która pokonała drugiego oferenta –spółkę Solaris Bus &Coach z modelem Urbino 10, przede wszystkim zakresie kryteriów oceny technicznej. W chwili obecnej MZK Ostrołęka eksploatuje flotę 32 autobusów, która składa się z aż 8 różnych marek (Autosan, Iveco, Jelcz, Mercedes, MAN, Solbus, Solaris i MAZ) . Jeszcze w tym roku dojdzie kolejna –AMZ-Kutno. Jak na tej wielkości przedsiębiorstwo to dość spora mozaika producentów, zwłaszcza pod kątem zapewnienia odpowiedniej obsługi serwisowej i zabezpieczenia części zamiennych. Warto jednak podkreślić, że w ostatnich latach MZK regularnie odmładza swój tabor. Gruntowana modernizacja floty rozpoczęła się w 2000 r. kiedy firma zakupiła aż 10 sztuk w pełni niskopodłogowych autobusów Solaris Urbino 9. Był to wówczas jeden z pierwszych kontraktów na tego typu pojazdów, obok równoległych zamówień m.in. ZKM Sochaczew (3 szt.), MPK Zduńska Wola (5 szt.) i NECKO Augustów (2 szt.). W 2009 roku MZK nabyło zostało 6 białoruskich, niskopodłogowych autobusów MAZ 206, a w 2011 roku –8 autobusów niskowejściowych Solbus SN11. Warto dodać, że najstarsze autobusy eksploatowane w MZK to dwa autobusy marki MAN, pochodzące z 1995 roku, które zostały zakupione przez spółkę jako używane w 2009 roku. Niewykluczone, że to właśnie te autobusy zostaną zastąpione przez nowe, 10-metrowe modele AMZ CitySmile 10LF. Ich przyjazd jest spodziewany najpóźniej 15 listopada br.

Autobus AMZ CitySmile 10 LFAutobus AMZ CitySmile 10 LF
Nowe ostrołęckie autobusy z logo AMZ-Kutno zostaną wyposażone w silniki Cummins spełniające normę czystości spalin Euro 6, automatyczne skrzynie biegów, klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej, system przeciwpożarowy, 5 sztuk kamer z rejestratorem, 2 sztuki monitorów reklamowych LCD, system informacji pasażerskiej składający się z tablic diodowych, kasowników biletowych i zapowiedzi głosowej przystanków, radiotelefon dla kierowcy do komunikowania z bazą, bezprzewodowy internet dla pasażerów, kasę fiskalną, system monitorujący zużycie paliwa i kamerę cofania. Jak widać, autobusy będą bardzo bogate wyposażone –brakuje tutaj w zasadzie tylko automatów biletowych. Warto podkreślić, że to już kolejny autobusy klasy MIDI marki AMZ, które wyjadą na ulice polskich miast. Obecnie egzemplarze CS10LF są eksploatowane przez MZK Kutno (4 sztuki) i ZKM Sochaczew (1 sztuka). Niebawem 5 takich pojazdów pojawi się również w krakowskim oddziale firmy MOBILIS.
AMZ CitySmile 10 LF w krakowskich barwach Mobilis AMZ CitySmile 10 LF w krakowskich barwach Mobilis