Ostrołęka wybiera AMZ Kutno
Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce w zakupowej ofensywie. Przewoźnik w tym tygodniu ogłosił przetarg na zakup pierwszych w Polsce elektrobusów klasy MIDI i jednocześnie rozstrzygnął zamówienie na dostawę dwóch nowych midibusów z klasycznym układem napędowym. Tutaj zwycięzcą została firma AMZ-Kutno, która pokonała drugiego oferenta –spółkę Solaris Bus &Coach z modelem Urbino 10, przede wszystkim zakresie kryteriów oceny technicznej. W chwili obecnej MZK Ostrołęka eksploatuje flotę 32 autobusów, która składa się z aż 8 różnych marek (Autosan, Iveco, Jelcz, Mercedes, MAN, Solbus, Solaris i MAZ) . Jeszcze w tym roku dojdzie kolejna –AMZ-Kutno. Jak na tej wielkości przedsiębiorstwo to dość spora mozaika producentów, zwłaszcza pod kątem zapewnienia odpowiedniej obsługi serwisowej i zabezpieczenia części zamiennych. Warto jednak podkreślić, że w ostatnich latach MZK regularnie odmładza swój tabor. Gruntowana modernizacja floty rozpoczęła się w 2000 r. kiedy firma zakupiła aż 10 sztuk w pełni niskopodłogowych autobusów Solaris Urbino 9. Był to wówczas jeden z pierwszych kontraktów na tego typu pojazdów, obok równoległych zamówień m.in. ZKM Sochaczew (3 szt.), MPK Zduńska Wola (5 szt.) i NECKO Augustów (2 szt.). W 2009 roku MZK nabyło zostało 6 białoruskich, niskopodłogowych autobusów MAZ 206, a w 2011 roku –8 autobusów niskowejściowych Solbus SN11. Warto dodać, że najstarsze autobusy eksploatowane w MZK to dwa autobusy marki MAN, pochodzące z 1995 roku, które zostały zakupione przez spółkę jako używane w 2009 roku. Niewykluczone, że to właśnie te autobusy zostaną zastąpione przez nowe, 10-metrowe modele AMZ CitySmile 10LF. Ich przyjazd jest spodziewany najpóźniej 15 listopada br.