Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Częstochowa znalazła się na pierwszym miejscu przedsięwzięć wstępnie zakwalifikowanych do dofinansowania z NFOŚiGW. Dotacja –prawie 66 mln zł –ma pokryć 100% kosztów zakupu 40 niskoemisyjnych autobusów. Na drugiej pozycji znalazła się Gdynia z projektem o wartości 15 mln (95% kosztów zakupu), który obejmuje zakup 10 ekologicznych hybrydowych. Tylko te dwa projekty znalazły się na liście podstawowej, zostawiając w rezerwie takie miasta jak: Warszawa, Zamość, Kraków, Słupsk, Radom, Przemyśl, Bydgoszcz, Kalisz, Tarnobrzeg, Toruń, Szczecin, Ostróda, Ostrowiec Świętokrzyski, Suwałki oraz Starogard Gdański. Łącznie do programu Gazela zgłoszono 32 wnioski na kwotę ponad 643 mln zł z przeznaczeniem na zakup 362 niskoemisyjnych autobusów miejskich. Natomiast do rozdysponowania było zaledwie 80 mln. W tej sytuacji zwycięstwo częstochowskiego projektu oznacza, że to miasto „zgarnęło”ponad 80% z całej puli! Mimo to wybranie projektu Częstochowy wydaje się być dobrym posunięciem komisji konkursowej. Z jednej strony flota i finanse miejskiego przewoźnika są w dość słabej formie, o czym m.in. świadczy zakup pod koniec 2012 r. sześciu używanych Ikarusów 280.70E wycofanych z MZA Warszawa. Teraz, wraz z zamówionym w marcu br. siedmioma Solarisami Urbino 12 Euro 6, MPK ma szansę nie tylko na radykalną poprawę struktury swojego taboru, ale także na obniżenie kosztów eksploatacyjnych. Zaś z drugiej strony tak duże zamówienie pozwala przypuszczać, że do walki o ten kontrakt włączą się również producenci, którzy dzisiaj nie mają jeszcze gazowych hybryd w swojej ofercie.
W przypadku pozytywnego zakończenia etapu negocjacji, który jest elementem procedury konkursowej i ostatecznego potwierdzenia przyznania Częstochowie przez NFOŚiGW powyższych środków, możliwy będzie zakup 40 nowych hybrydowych autobusów, napędzanych m.in. gazem (CNG).- „Cieszę się, że nasz projekt został wysoko oceniony i mamy wielką szansę na skorzystanie z tych środków–komentuje prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. –Komunikacja to nasz priorytet i to zarówno budowa i naprawa dróg, jak i modernizacja oraz rozwój miejskiego transportu zbiorowego. Jestem pewien, że to w tym roku nie ostatnia dobra wiadomość dotycząca realizacji miejskich planów związanych z komunikacją.”Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze gazowe hybrydy mają pojawić się w Częstochowie w I połowie 2015 r. Dla miasta oznacza to także konieczną i dość kosztowną inwestycję w stację tankowania CNG, gdyż do tej pojazdy z napędem gazowym nie były tutaj eksploatowane. W 2012 r. MPK testowało autobus marki Solbus na LNG, co było jedną z form poszukiwania tańszego źródła zasilania miejskiej floty. Teraz firma ma szansę stać się jednym z liderów w zakresie użytkowania gazowych autobusów w Polsce, kiedy w przyszłym roku do jej foty 136 autobusów dołączy 40 hybryd CNG.
Celem programu „Gazela –Niskoemisyjny transport miejski”jest wspieranie realizacji przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia energii i paliw w transporcie miejskim. Program zakłada dofinansowanie zakupu ekologicznych autobusów. System Zielonych Inwestycji, GIS(ang. GreenInvestment Scheme) to system wsparcia finansowego inwestycji z zakresu ochrony klimatu i redukcji emisji CO2 za pomocą środków uzyskanych przez Polskę w międzynarodowych transakcjach sprzedaży nadwyżek jednostek AAU emisji CO2, przyznanych w systemie ONZ w ramach Protokołu z Kioto. W skład Systemu Zielonych Inwestycji wchodzi minister środowiska (nadzór, międzynarodowy obrót jednostkami AAU), ->Rada Konsultacyjna (ciało doradcze), ->Krajowy Operator (NFOŚiGW, prowadzenie Rachunku klimatycznego, zazielenianie przychodów) oraz ->Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami (raportowanie, prowadzenie ->Krajowego Rejestru jednostek Kioto).