Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania z rekordowym kontraktem z Norwegii

infobus
04.04.2014 19:57
Dobra informacja dla zakładu Scania w Słupsku. Szwedzka firma wygrała kontrakt na dostawę łącznie 114 szt. autobusów dla konsorcjum dwóch norweskich przewoźników L/L SetesdalBilruter i AgderBuss AS. Większość pojazdów ma zostać dostarczona jeszcze w tym roku, a pozostałe 25 egzemplarzy dojedzie do klienta jesienią 2016 roku. Co ciekawe, to największe jednorazowe zamówienie na autobusy marki Scania na norweskim rynku. A wydawałoby się, że producent ma tutaj zdecydowanie silniejsza pozycję. –„Oferta Scanii została wybrana na podstawie ogólnej oceny, w której cena, jakość, eksploatacja oraz serwis były kluczowymi czynnikami’ –mówi Alf Reidar Birkeland, reprezentujący konsorcjum L/L Setesdal Bilruter i AgderBuss. –Oferta Scanii była porównywalna z innymi w zakresie ceny i jakości, ale zdecydowanie wyprzedziła konkurencję w zakresie eksploatacji oraz serwisu. I stąd nasz wybór.”
Autobus Scania L94 IB4x2 z zabudową norweskiej firmy West
Zdobyte zamówienie obejmuje kilka modeli, w tym niskopodłogowe autobusy Scania Citywide oraz międzymiastowe autokary Scania-Higer A30. Ponadto do Norwegii pojadą także autobusy Scania OmniCity 320 and 340, które w komunikacie prasowym producenta zostały określone jako pojazdy międzymiastowe. Prawdopodobnie chodzi jednak o międzymiastowe modele Scania OmniExpress 320 i 340. Wszystkie nowe autobusy będą wyposażone w system Scania Fleet Management, który służy do monitorowania, analizy i kontroli pojazdów. –„To zamówienie potwierdza zdolność Scania do zaoferowania autobusowym przewoźnikom bardzo szerokiej oferty, dopasowanej do ich różnych potrzeb w zakresie transportu pasażerskiego”–mówi Klas Dahlberg, szef działu autobusowego w Scania.
 
Scania OmniwideScania OmniCityScania Higer A30
Warto podkreślić, że zarówno egzemplarze Omniwide, jak i Omnicity zostaną wyprodukowane w słupskim zakładzie Scanii, który aktualnie przeżywa spore problemy. W marcu br. szwedzki koncern zapowiedział, że zwolni z fabryki 200 pracowników –„Z powodu wzmożonej konkurencji oraz presji cenowej musimy ograniczyć liczbę pracowników. To niełatwa decyzja, ale niestety jest konieczna, aby fabryka w Słupsku przetrwała w dłuższym okresie czasu – stwierdził w komunikacie prezes Scania Production Słupsk Peter Bjoerk. Scania boryka się przede wszystkim ze spadającą liczbą zamówień na autobusy miejskie. W 2013 roku sprzedano mniej niż 100 sztuk modelu Scania Citywide. W rekordowych latach 2010-2011 dostarczano ok. 600 miejskich autobusów rocznie dla europejskich przewoźników. W tej sytuacji najnowszego norweskie zamówienie stanie się –obok kontraktu dla BVG Berlin –jednym z najważniejszych tegorocznych zadań dla spółki Scania Production Słupsk.