Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsza taka Setra w Polsce

infobus
14.02.2014 20:16
Na początku lutego br. miało miejsce przekazanie autokaru Setra S 516 HD dla kaliskiej firmy True Adventure. To nie tylko pierwszy tego typu egzemplarz w Polsce, ale także jeden z najlepiej wyposażonych autobusów na naszych drogach.Jego pojemność to 46+1+1 miejsc przy trzech osiach! To oznacza 4-gwiazdkowy standard i pełen komfort dla wszystkich pasażerów. Jak na polskie warunki to zupełny ewenement. Skąd więcpomysł na zakuptak luksusowego autobusu? Odpowiedź jest dość prosta –takiego standarduzażyczyli sobie organizatorzyamerykańskich wycieczek, których m.in. obsługą zajmuje się True Adventure. Kaliski przewoźnik wozi gości zza oceanu praktycznie po całej Europie. Jak wiadomo Amerykanie przyzwyczajeni są do autokarów trzyosiowy i dlatego w ogóle nie chcieli słyszeć o jakiś innych gabarytach. Ma być komfortowo i bezpiecznie, a najlepiej te dwa wymogi spełniają wersje trzyosiowe. Zacznijmy więcod komfortu. Dzięki długości 13,1 m i wysokości 3,77 m Setra oferuje w tym modelu wyjątkowo przestronne wnętrze. Przy zamontowaniu tylko 46 foteli podróż tym pojazdem staje się po prostu czystą przyjemnością. Pasażerowie spędzają podróż w komfortowy siedzeniach VoyageSupreme o podwyższonym standardzie, gdzie zastosowana tapicerka jest połączeniem skóry i łatwego w utrzymaniu materiału. Wygodne poruszanie się po pojeździe zapewnia komplet syntetycznych mat dywanowych we wszystkich przejściach oraz pod fotelami. Są one nawet w przestrzeni bagażowej, tak aby żadna amerykańska walizka nie porysował się podczas transportu. Przyciemniane szyby, wzmocniona klimatyzacja do 45kW, górna wycieraczka przedniej szyby zapewniają razem najwyższy komfort podróżowania po europejskich drogach.
Setra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True Adventure
Także kierowca za sterami Setry S 516 HD może poczuć się jak w domu. Do swojej dyspozycji ma m.in. obracany i ogrzewany fotel Grammer Linea z podłokietnikami, a także skórzaną kierownicę.Deska rozdzielcza została wykonana w przytłumionych kolorach z puszczonym po środku dodatkowym dekorem, co naddaje całemu pulpitowi lekkości i elegancji. Przy manewrach bardzo przydaje się oryginalna kamera cofania (załączająca się automatycznie po wrzuceniu wstecznego biegu) przekazująca obraz na ekran nawigacji. Warto zauważyć, że w najnowszych modelach CC 500 kamera jest ulokowana niżej, co zapewnia kierowcy lepszy obraz. To urządzenie plus dodatkowe doświetlenie boków pojazdu oraz rewelacyjna zwrotność (promień skrętu S516 HD to zaledwie 21,01 m)powoduje, że parkowanie tym autokarem jest przysłowiową „bułką z masłem”. W skrajnych sytuacjach kierowca może jeszcze złożyć elektrycznie przednie lusterka. Jednak największą dumą każdego prowadzącego ten pojazd jest układ napędowy, a przede wszystkim potężny silnik Mercedes-Benz OM 471 Euro 6 o mocy aż 350 kW (476 KM). Współpracuje on z zautomatyzowaną skrzynią biegów PowerShif GO 250-8 trzeciej generacji. Tak zestrojony układ napędowy charakteryzuje się stosunkowo niskim zużyciem paliwa na poziomie 25 l /100 km To w połączeniu z dodatkowymi zbiornikami paliwa o łącznej pojemności 695 l daje razem naprawdę konkretny zasięg. W sam raz na dalekie europejskie wojaże.
Setra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True Adventure
Także w zakresie bezpieczeństwa firma True Adventure nie poszła na żaden kompromis. Jej najnowszy autokar posiada dosłowne wszystkie systemy, jakie można zastosować w autokarach marki Setra. A jest tego naprawdę sporo. Z najważniejszych układów warto wymienić pierwszy w Polsce system ABA2 reagujący także na statyczne przeszkody oraz kilku elektronicznych asystentów kierowcy, w tym: toru jazdy (SPA), wspomagania koncentracji (w przypadku gwałtownych manewrów kierownicą na wyświetlaczu pojawi się „kawka”, co oznacza konieczność odpoczynku) oraz hamowania (BA). Kolejna nowinka techniczna to TPM, czyli system sprawdzający ciśnienie w oponach oraz kontrolujący temperaturę ogumienia. Nie tylko podnosi on ogólne bezpieczeństwo, ale także dzięki odpowiedniemu ciśnieniugwarantuje ekonomiczną jazdę. Dodając do tego doskonale nam już znane układy takie jak: ESP, ABS, ASR, oraz retarder wodny, stabilizator tylnej osi, reflektory biksenonowe otrzymujemy jeden z najbezpieczniejszych pojazdów na naszych drogach.
Setra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True AdventureSetra S 516 HD w barwach kaliskiej firmy True Adventure