Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Premiera Setra S 416 UL business

infobus
27.11.2013 08:48

Już od 17 lat Setra zaprasza swoich klientów na coroczne, jesienne spotkanie w ramach SetraShow. W tym roku Centrum Klienta w Neu-Ulm (16-17.11) odwiedziło aż 2550 gości, w tym ponad 30 osób z Polski. Jednym z najważniejszych wydarzeń była premiera Setra S 416 UL business. To odpowiedź niemieckiego producenta na coraz silniejszą konkurencję w segmencie autobusów międzymiastowych w Europie, a celem biznesowej konstrukcji Setry jest mocniejsze wejście na rynek ekonomicznych pojazdów regionalnych dostosowanych także do przewozów szkolnych. –„Nasza najnowsza propozycja dla przewoźników obsługujących lokalne połączenia to seria Business z rodziny MultiClass 400, która obejmuje trzy autobusy: S 415 UL business o długości 12,2 m i pojemności 51 miejsc, S 416 UL business o długości 12,7 m i pojemności 55 miejsc oraz S 417 UL business o długości 13,4 m i pojemności 59 miejsc –mówi Jerzy Fołda, dyrektor marki Setra. –We wszystkich tych dwuosiowych modelach zostanie zastosowany silnik OM 936 Euro VI o pojemności 7,7 l i mocy 220 kW (299 KM) lub 260 kW (354 KM), współpracujący z manualną skrzynią biegów. Standardowe wyposażenie pozwoli zaproponować klientom naprawdę atrakcyjną cenę zakupu, dlatego jestem pewien, że ta ekonomiczna seria pojazdów spotka się ze sporym zainteresowaniem również ze strony polskich klientów. Pierwsze prezentacje tych najnowszych modeli marki Setra w Polsce odbędą się latem przyszłego roku. To autobusy stworzone do robienia dobrego biznesu.”

Setra S 416 UL business
Co ciekawe chyba po raz pierwszy przy okazji premiery nowego modelu Setry wyraźnie określono cenę, jaką trzeba będzie zapłacić za biznesowe autobusy. Ceny startują od poziomu 200 tys. EUR, a przykładowy koszt modelu pokazanego na SetraShow –S 416 UL to 208 tys. EUR. To jak na produkt z logo Setra stosunkowo niewiele, aczkolwiek w porównaniu z konkurentami: Iveco Crossway czy Mercedes-Benz Intouro to raczej górna półka w segmencie międzymiastowym. Aby maksymalnie obniżyć cenę zdecydowano się po raz pierwszy przenieść produkcję modeli Setra do tureckiej fabryki Mercedes-Benz w Hosdere, a także okroić wyposażenie biznesowej serii do niezbędnego minimum i wprowadzić jeden układ drzwi 1-2-0. To plus niewielkie bagażniki niewątpliwie zawęzi możliwość szerszego wykorzystania tych pojazdów, a uniwersalność, która pozwalała modelom MultiClass UL czy H wykonywać także krótkie rejsy turystyczne, teraz została przesłonięte przez nowy, najważniejszy priorytet –ekonomikę. Pojazdy z klasy business będzie można zamówić już w grudniu br., a pierwsze dostawy przewidziano na kwiecień 2014 r. Spółka Daimler Buses przewiduje, że rocznie będzie powstawać ok. 200 – 250 szt. pojazdów tego typu. Hasło najnowszej serii pojazdów to „Mniej znaczy więcej”.
SetraShow 2013SetraShow 2013Setra S 415 HWnętrza Setra S 515 HD z układem siedzeń 2+1
Oprócz modelu S 416 UL na SetraShow zaprezentowano także premierowe modele S 515 HDH i S 516 HDH, które miesiąc wcześniej zaliczyły swój światowy debiut na targach Busworld w Kortrijk. Ponadto w Neu-Ulm pojawił się okręt flagowy marki –dwupiętrowy model S 431 DT z silnikiem Euro VI oraz oczywiście rodzina ComfortClass 500, która po raz kolejny świętowała zdobycie tytułu „Coach of the Year 2014”. Pokazano tutaj modele S 515 HD z płaską podłogą i ekskluzywnym układem siedzeń 2 +1 oraz S 516 HD. Zainteresowanie wzbudził też egzemplarz S 415 H z ścianą przednia zapożyczoną z turystycznej rodziny ComfortClass.
Specyfikacja techniczna Setra S 415 UL businessSpecyfikacja techniczna Setra S 416 UL businessSpecyfikacja techniczna Setra S 417 UL business
SetraShow to nie tylko pokaz produktów, ale także cykl pokazów z udziałem autokarów Setra. W tym roku szczególny akcent postawiono na system 'Active Brake Assist 2”zainstalowany w najnowszych egzemplarzach TopClass 500. Podczas specjalnego pokazu można było „na własnej skórze”sprawdzić, jak ten układ bezpieczeństwa działa w praktyce. Ponadto przewoźnicy mieli możliwość przetestowania siedmiu wystawionych autobusów. W programie imprezy była także wizyta w muzeum weteranów szos –Oldtimerfabrik Classic w Neu-Ulm.–„Jesteśmy dumni, że w tym roku tak wielu klientów i przyjaciół Setra zawitało na SetraShow, reprezentując 20. europejskich krajów, a także Stany Zjednoczone. To prawdziwa rodzina Setra”–podkreślił Till Oberwörder, szef sprzedaży Daimler Buses.