Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Goodyear Ultra Grip Coach – zimowa opona do autokarów

infobus
26.11.2013 15:17
Zima za oknem, co oznacza, że już najwyższy czas na zmianę opon leniach na zimowe. Ta standardowa procedura w przypadku samochodów osobowych staje się powoli także coraz powszechniejsza w branży autobusowej –szczególnie w przypadku firm wykonujących zarówno regularne połącznia międzynarodowe, jak i dalekie wyjazdy turystyczne. Z myślą przede wszystkich o takich przewoźnikach Goodyear przygotował nową zimową oponę na oś napędową, która zadebiutowała na targach IAA 2012 i weszła do masowej sprzedaży w tym roku. To specjalista od bezpiecznej jazdy w regionach, w których często występuje oblodzenie, a niespodziewane opady śniegu mogą powodować poważne opóźnienia. Konstrukcja bieżnika zapewnia nie tylko dobrą przyczepność i trakcję, ale też niski poziom emitowanego hałasu, a tym samym wyższy komfort jazdy. Bieżnik o szerokiej rzeźbie wyróżnia się rozdzielonymi blokami, co wydłuża przebiegi, a gęsto rozstawione lamele i półotwarte elementy barkowe zwiększają trakcję na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Lamele bieżnika najnowszej generacji dodatkowo polepszają parametry prowadzenia i zwiększają równomierność zużycia. Szerokość i kształt rowków oraz rozdzielone bloki zostały zaprojektowane komputerowo
dla ograniczenia poziomu hałasu, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich parametrów trakcji i odporności na kamienie.
Ultra Grip Coach
Nowe opony Goodyear Coach wykorzystują połączenie szeregu technologii pod nazwą TravelMax. W skład tych rozwiązań wchodzi mieszanka bieżnika Silefex, asymetryczny wzór bieżnika i najnowsza konstrukcja karkasu. TravelMax jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na parametry tych opon. Inną zaletą obu modeli jest zwiększona nośność w rozmiarze 295/80R22.5, dzięki której opona wyróżnia się wskaźnikiem nośności 154, co oznacza 3750 kg. Opony Ultra Grip Coach są również dostępne w rozmiarze 315/80R22. Jeżeli chodzi o energooszczędność to oba rozmiary mają klasę D w zakresie efektywności paliwowej i C pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, a także znak jednej fali przy poziomach hałasu wynoszących odpowiednio 72 i 73 dBA. Opony zimowe z racji swojej konstrukcji muszą zapewniać wysoką przyczepność na śniegu i lodzie w niskich temperaturach, dlatego nie uzyskują tak wysokiej klasyfikacji jak opony zaprojektowane do transportu długodystansowego.
Ultra Grip Coach
Choć Goodyear jest obecny w branży autokarowej od wielu lat to Ultra Grip Coach jest pierwszą zimowa oponą w ofercie firmy przeznaczoną specjalnie dla tej kategorii pojazdów. Zanim nowe opony trafiły na rynek, Goodyear testował modele Ultra Grip Coach. W tych testach uczestniczyło 15 autokarów pięciu operatorów z różnych krajów Europy. Jednym z uczestników testów było luksemburskie przedsiębiorstwo przewozów autobusowych i autokarowych Sales-Lentz. Jakość opon zrobiła na przedstawicielach firmy tak dobre wrażenie, że kupując niedawno 22 nowe pojazdy, zamówili je z oponami Goodyear Marathon Coach i Ultra Grip Coach. Sales-Lentz wybrało je przede wszystkim ze względu na długie przebiegi, możliwe w dużej mierze za sprawą innowacyjnego asymetrycznego wzoru bieżnika opon Marathon Coach.
-„Na podstawie wyników testów praktycznych, wiemy że nowe opony Goodyear Coach oferują znakomite osiągi. Naszymi priorytetami przy zakupie opon są bezpieczeństwo oraz cena. Nowe opony Goodyear Coach łączą obie te cechy, szczególnie w zakresie oczekiwanych przez nas przebiegów. Z pewnością pomogą nam ograniczyć koszty operacyjne bez kompromisu jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasażerów i kierowców”–powiedział Jos Derkum, dyrektor techniczny Sales-Lentz. Ponizej wyniki Ultra Grip Coach w zakresie efektywności paliwowej, przyczepności i hałasu. Dla porównania polecamy artykuł o najnowszej ofercie opon zimowych firmy Continental –TUTAJ /http://www.infobus.pl/text.php?id=59890
Ultra Grip Coach
Efektywność paliwowa
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
295/80R22.5
D
C
72 )
315/80R22.5
D
C
73 )