Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Na targach Busworld 2013 poznański Ster zaprezentował kompletną ofertę w zakresie autobusowych foteli, w tym najnowszą rodzinę siedzeń ULTRA LIGHT, która może znaleźć zastosowanie zarówno w transporcie miejskim, jak i regionalnym. Najnowsze fotele już zyskały uznanie branżowych ekspertów i podczas targów TRANSEXPO przyznano im prestiżowy Złoty Medal Targów Kielce. Generacja ULTRA LIGHT obejmuje swoim zasięgiem zarówno bogatą w rozmaite opcje serię 8M, jak i ekonomiczny, wręcz „skrojony na wymiar”fotel New City. Ich najważniejsza zaleta to niska waga, co dla producentów autobusów, walczących o pozbycie się każdego kilograma masy własnej, jest wręcz nieocenioną pomocą. Dlatego podczas targów w Kortrijk mogliśmy zobaczyć najnowsze fotele Ster zarówno w elektrobusach (AMZ CitySmile 10E i Solaris Urbino 12 electric), jak i autobusach z silnikami Euro 6 (Solaris Urbino 18). Zresztą zastosowanie ultralekkich foteli może przynieść wymierne oszczędności także samym użytkownikom, czyli przedsiębiorstwom komunikacji miejskiej. Przykładowo waga foteli New City w podwójnym zestawie z profilami wynosi zaledwie 9,4 kg, a w wersji z adapterem typu kantilewer –13,9 kg. Zastosowanie tego typu siedzeń w standardowym, 12-metrowym autobusie oznacza mniejszą masę aż o 100 kg, czyli o 30% mniej niż dotychczas. To z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa i tym samym wymierne oszczędności dla użytkowników. –„Prezentując na targach najnowszą generację siedzeń ULTRA LIGHT staramy się wyrobić w naszych klientach inne spojrzenie na fotele pasażerskie. Chcielibyśmy, aby dostrzegli w nich możliwość zmniejszania zarówno kosztów eksploatacyjnych, jak i obciążenia dla środowiska –mówi Maciej Szymański, prezes firmy Ster. –Stosując tego typu ultralekkie fotele możemy osiągnąć konkretne wyniki w zakresie ekonomiki i ekologii transportu. I właśnie takie podejście staramy się promować. To koncepcja małych kroków, która może przynieść w dłuższej perspektywie czasowej wymierne oszczędności.”
Generacja ULTRA LIGHT to nie tylko lekkość, ale i też wytrzymałość. Tego typu siedzenia spełniają wszystkie wyśrubowane normy w zakresie wytrzymałości, jak i palności. Do tego dochodzi szeroki wybór opcji w serii 8M, która oferuje nie tylko rozmaite typy wkładek i oparć (tworzywowe, antywandalowe lub z pianką), ale także możliwość zastosowania pełnej kolorystyki (także w zakresie uchwytów), aby w pełni móc dostosować ten produkt pod gusta jego finalnych odbiorców, czyli pasażerów. Do tego dochodzą także wersje specjalne jak np. siedzenia składane (flipy) oraz fotele dla matki i dziecka. Zaletą tych specjalistycznych siedzeń poza niską masą i wysoką wytrzymałością jest ich standardowa szerokość 440 mm, która przy obowiązujących przepisach dotyczących siedzeń priorytetowych zdecydowanie ułatwia serwis poprzez ograniczenie liczby części zamiennych. Z kolei NewCity –w porównaniu z serią 8M –oferuje najprostszą kompletację i tutaj wybór jest w zasadzie ograniczony do kwestii koloru oraz wersji tapicerowanej lub nietapicerowanej. Ten ekonomiczny fotel składa się tylko z trzech elementów, a uchwyt jest tutaj zintegrowany z siedzeniem. Ma to jednak swoje konkretne przełożenie na serwis, a przede wszystkim na cenę, co było także jednym z głównych celów konstruktorów Steru.
Warto również wspomnieć, że zarówno na targach TRANSEXPO, jak i w Kortrijk na stoisku firmy Ster można było zobaczyć fotele kierowcy amerykańskiej firmy USSC. Pierwsze ich egzemplarze już zostały zamontowane w autobusach –m.in. w premierowym modelu AMZ-Kutno CitySmile 8,5 LF, który zadebiutował na wystawie w Kielcach. Dzięki polsko-amerykańskiej współpracy Ster jest teraz w stanie zaproponować przewoźnikom pełną ofertę –od siedzeń pasażerskich po fotel kierowcy. To jak najbardziej racjonalny krok po nawiązaniu przez firmę Kiel (głównego konkurenta poznańskiej producenta) bliskiej współpracy z Recaro i wprowadzeniu do oferty dwóch foteli dla kierowców: Auriga i C7000.
Na koniec porządkując naszą wiedzę o produktach firmy Ster przedstawiamy krótki opis oferty poznańskiego producenta w zakresie siedzeń pasażerskich:
– 4MA, czyli najstarsza seria foteli, pozostająca nadal w produkcji seria foteli, która cały czas jest oferowana na dość konserwatywnym rynku amerykańskim (z osłoną ze stali nierdzewnej);
– 6M –poprzednia generacja siedzeń, która cały czas jest stosowana w autobusach miejskich oraz tramwajach, w tym także w wersji dedykowanej dla firm Solaris (6MN) i Volvo (6MV);
– 7T –to oferta skierowana dla podmiejskich i międzymiastowych autobusów. Najważniejsze zalety tego typu foteli to możliwość zastosowania odchylanego oparcia i rozsuwu bocznego, a także ergonomiczny kształt tylnej osłony zapewniający więcej miejsca na nogi;
– MX –seria pomiędzy generacjami „6”i „8”, która po raz pierwszy została zaprezentowana na targach IAA 2006. Wyróżnia się m.in. możliwością zastosowania reklamy na tyle oparcia oraz wkładek translucentnych w kilku wersjach kolorystycznych;
– ULTRA LIGHT –najnowsza generacja foteli Ster, która obejmuje serię 8M, jak i NewCity. Wyróżnia się niską wagą, prostą budowa fotela, małą liczbą komponentów, co z kolei przekłada się na łatwe i szybkie serwisowanie. Szeroka gama produktów 8M zaspokoi najbardziej wymagających przewoźników, natomiast „skrojony na miarę”siedzenie NewCity daje klientom ograniczony wybór w zamian za zdecydowanie niższą cenę zakupu.