Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

eBooking BUS na wschodniej granicy

infobus
21.11.2013 19:12
13 listopada w Urzędzie Celnym w Białymstoku odbyło się spotkanie funkcjonariuszy podlaskiej Służby Celnej z właścicielami firm zrzeszonych w Polskiej Izbie Turystyki oraz przedstawicielami firm turystycznych z Białorusi. Miało ono na celu omówienie wdrożonego przez Służbę Celną systemu eBooking BUS związanego z elektronicznym powiadamianiem o planowanym przyjeździe autobusów turystycznych na drogowe przejścia graniczne, jak również przedstawienie zasad elektronicznej rejestracji dokumentów za pośrednictwem systemu „Zwrot VAT dla podróżnych”i wynikających z tego korzyści.Otwierający spotkanie Naczelnik Urzędu Celnego w Białymstoku Dariusz Muszyński przypomniał ideę wprowadzenia przez Służbę Celną projektu eBooking BUS, którą było ożywienie kontaktów turystycznych i biznesowych pomiędzy mieszkańcami Polski oraz Rosji, Białorusi i Ukrainy poprzez usuwanie barier oraz stworzenie maksymalnych ułatwień dla osób przekraczających granicę w celach turystycznych, w tym przede wszystkim maksymalne skrócenie pobytu autobusów na przejściach granicznych przy jednoczesnym utrzymaniu skutecznej kontroli celnej. Założenia systemu oraz zasady jego funkcjonowania od wypełnienia formularza zgłoszeniowego przez firmę turystyczną po uproszczoną odprawę celną na przejściu granicznym przedstawiła Naczelnik Wydziału Informatyki Izby Celnej w Białymstoku Marta Radomska.
Celem projektu eBooking BUS, którą było ożywienie kontaktów turystycznych i biznesowych pomiędzy mieszkańcami Polski oraz Rosji, Białorusi i UkrainyCelem projektu eBooking BUS, którą było ożywienie kontaktów turystycznych i biznesowych pomiędzy mieszkańcami Polski oraz Rosji, Białorusi i UkrainyCelem projektu eBooking BUS, którą było ożywienie kontaktów turystycznych i biznesowych pomiędzy mieszkańcami Polski oraz Rosji, Białorusi i UkrainyCelem projektu eBooking BUS, którą było ożywienie kontaktów turystycznych i biznesowych pomiędzy mieszkańcami Polski oraz Rosji, Białorusi i Ukrainy
W trakcie dyskusji przedstawiciele firm turystycznych z dużym zainteresowaniem przyjęli prezentowane rozwiązania uznając, iż mogą one dodatkowo usprawnić proces przekraczania granicy przez autobusy turystyczne, jak również dzielili się swoimi doświadczanymi w dotychczasowym funkcjonowaniu systemu eBooking BUS. Uczestnicy spotkania zgodnie stwierdzili, że system eBooking BUS jest pomocnym i użytecznym rozwiązaniem, zwłaszcza w kontekście zwiększającego się z roku na roku ruchu autobusów na naszych granicach (w 2012 roku przejście graniczne w Kuźnicy przekroczyło 5 tys. autobusów, a od początku tego roku już blisko 12 tys.)W trakcie spotkania omówiono ponadto funkcjonalności systemu „Zwrot VAT dla podróżnych”, dzięki którym zarówno podróżny jak i sprzedawca może zarejestrować posiadane dokumenty TaxFree uprawniające do wywozu towaru z terenu Unii Europejskiej poprzez stronę internetową www.granica.gov.pl/TaxFree w tym przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych wyposażonych w bezprzewodową kartę sieciową.Przedstawiciele podlaskiej Służby Celnej przedstawili także korzyści wynikające z wprowadzonych rozwiązań, jak również podjęte działania związane z uruchomieniem od 1 października w oddziałach celnych w Kuźnicy i Bobrownikach dodatkowych pasów ruchu („TAX FREE e-service only”) przeznaczonych wyłącznie do obsługi podróżnych posiadających dokumenty TaxFree zgłoszone elektronicznie. Po ponad miesiącu funkcjonowania wydzielonych pasów odpraw, do ich głównych zalet zaliczyć można przede wszystkim usprawnienie odpraw turystów korzystających z pasów „e-service only”oraz skrócenie czasu przebywania podróżnych na terenie przejścia granicznego.