Hybrydą do fabryki Audi
Fabrykę w Sadach opuściły trzy hybrydowe autobusy MAN Lion`s City Hybrid, które przed paroma dniami zostały przekazane dla niemieckiej firmy Stadtbus Ingolstaedter Verkehrsgesellschaft mbH (INVG). Ten zakup został dofinansowany przez Federalne Ministerstwo Środowiska i to kwotą prawie 200.000 EUR. O randze wydarzenia świadczy fakt, że ceremonia przekazania odbyła się w samym centrum miasta, a wzięła w niej udział m.in. Ursula Heinen-Esser, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego. Ceremonii przekazania kluczyków dokonał Josef Lechner, dyrektor MAN Truck &Bus Center Monachium, który przekazał je na ręce Alfreda Lehmanna, burmistrza miasta i Roberta Franka, szefa INVG. Najnowsze nabytki przewoźnika już rozpoczęły regularną obsługę miejskich linii w Ingolstadt, w tym m.in. trasy łączącej centrum miasta z fabryką Audi.
Zrealizowany kontrakt dla Ingolstadt to kolejna tegoroczna dostawa hybrydowych lwów dla europejskich miast. Przypomnijmy, że w marcu br. paryski RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) zamówił 15 szt. autobusów MAN Lion`s City Hybrid i ich produkcja jest aktualnie realizowana. To aktualnie najbardziej efektywne pod względem emisji CO2 autobusy miejskie MAN. MAN Lion`s City Hybrid gromadzi uwalnianą podczas hamowania energię w specjalnych superakumulatorach (Ultracaps), a następnie wykorzystuje ją do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających autobus. Specjalnie opracowany system zarządzania energią odpowiada za przepływ energii oraz za wyłączenie silnika wysokoprężnego na przykład podczas jazdy posuwistej i postoju autobusu. Niskopodłogowy autobus z napędem hybrydowym nie emituje spalin podczas postoju na przystankach, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego jest bardzo cichy przy ruszaniu. W ten sposób –zdaniem producenta –pojazd zużywa nawet do 30% mniej paliwa, ograniczając równocześnie emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami miejskimi z silnikiem wysokoprężnym.