TransInfo Archiwum|Infobus|Przewoźnicy|Autobusowe premiery SilesiaKOMUNIKACJA 2012 – Scania Touring HD 6×2
Autobusowe premiery SilesiaKOMUNIKACJA 2012 – Scania Touring HD 6×2
infobus
21.03.2012 23:23

Autobusowe premiery SilesiaKOMUNIKACJA 2012 – Scania Touring HD 6×2
Scania zaprezentowała w Sosnowcu dwa autokary: Touring HD 4×2 w barwach PKS Polonus Warszawa oraz Touring HD 6×2, który w tej trzyosiowej wersji został po raz pierwszy pokazany w Polsce. Było to jedyne turystyczne stoisko na wystawie SilesiaKOMUNIKACJA 2012. Nie bez przyczyny. Scania zauważa brak większych aktualnych przetargów na autobusy miejskie i dlatego stawia teraz na sprzedaż autokarów. Warto tutaj podkreślić, że nasz kraj jest aktualnie jednym z wiodących rynków europejskich w zakresie sprzedaży modelu Touring –łącznie polscy klienci odebrali już aż 11 takich modeli, w tym m.in.: Mobilis –5 szt. oraz PKS Polonus Warszawa (po polskiej prezydencji w UE) –5 szt. W obu przypadkach obsługują on dalekobieżne połączenia oraz turystyczne wyjazdy okazjonalne.
Scania Touring to wysokopokładowy autobus turystyczny, produkowany w kooperacji z chińską fabryką autobusów Higer. Model ten ma konkurencyjną cenę (wersja 4×2 to wydatek ok. 850 000 PLN, a w wersji 6×2 –950 000 PLN netto) i jest wytwarzany ściśle według standardów Scania. Szwedzki producent zapewnia również pełne wsparcie serwisowe i dostawę części w Europie. Projekt trzyosiowego autobusu Scania Touring powstał w biurze projektowym Scania, przy współpracy z Higer. Autobus posiada typowe dla Scania cechy charakterystyczne, takie jak opływowy klinowaty kształt części przedniej, z zaokrąglonymi narożnikami. Przód pojazdu i panoramiczna szyba płynnie przechodzą w linię szyb. Podobnie jak w wersji dwuosiowej także i tutaj dostępne są dwa poziomy wyposażenia: Comfort i Premium, obejmujące toaletę zabudowaną w środkowej sekcji autobusu oraz kuchenkę (opcja). Wybór zharmonizowanych kolorystycznie paneli poszycia i elementów tapicerki ułatwia aranżację komfortowego i relaksującego wnętrza. W opcji jest dostępna tapicerka skórzana z kontrastowymi szwami. Do standardowego wyposażenia należą układy klimatyzacji i ogrzewania konwekcyjnego, zamontowane na dachu. Można również zamówić dodatkowy układ ogrzewania. Szyba tylna i szyby boczne są wykonane z dwuwarstwowego, przyciemnianego szkła. Wyposażenie audio-wideo obejmuje m.in. 17-calowe monitory z przodu i pośrodku autobusu. Za środkowymi drzwiami może być zamontowany przedział sypialny dla zmiennika, wyposażony w interkom do komunikacji z kierowcą. Stanowisko kierowcy jest ergonomiczne i wyposażone w foteli i koło kierownicy o dużym zakresie regulacji. Warto także znaczać, że wysokości przestrzeni pasażerskiej (prawie na całej długosci autokaru) wynosi ok. 2,2 m. To daje poczucie przestrzeni , komfortu i bezpieczeństwa.
Trzyosiowy Touring wyposażony jest w 12,7-litrowy silnik o mocy 440 KM, spełniający normę emisji spalin Euro 5. W pojeździe 4×2 jest dostępny również 9,3- litrowy silnik o mocy 360 KM, zgodny z jeszcze bardziej rygorystyczną normą EEV. Wszystkie jednostki napędowe posiadają układ recyrkulacji spalin Scania EGR oraz układ wtryskowy Common Rail Scania XPI i mogą być zasilane 100-procentowym biodieslem. Oferowane są również silniki zgodne z normą Euro 4. Jednostki napędowe współpracują z 12-biegową skrzynią z układem Scania Opticruise. Wydajny zwalniacz Scania Retarder zwiększa komfort i bezpieczeństwo podczas zjazdu ze wzniesienia. Co ważne – autobus jest standardowo wyposażony m.in. w zawieszenie pneumatyczne wszystkich osi, ESP, hamulce górski, lampy ksenonowe, przyciemniane szyby, alufelgi oraz niezależne zawieszenie kół przednich. Tylna oś zespolona w pojazdach 6×2 obejmuje skrętną oś wleczoną.