Hybrydy z Wrocławia podbijają Norwegię
infobus
13.07.2011 19:57
Hybrydy z Wrocławia podbijają Norwegię
Volvo Buses otrzymało największy europejski kontrakt na dostawę aż 32 autobusów hybrydowych. To część zamówienia na łączną sumę 91 autobusów Volvo V7705H, zamówionych przez koncern Nobina do obsługi miasta Tromso w północnej Norwegii. Operator startuje tam z liniami transportu pasażerskiego od 1 lutego 2012 r. –„Dla firmy Nobina, kluczowym wymogiem było zapewnienie możliwie najniższych kosztów w całym cyklu życia pojazdów’ –mówi Svenn-Åge Lökken, szef Volvo Buses Norway. –’A to jest ten element, na którym Volvo mocno się skupia i cieszę się, że mogliśmy tutaj spełnić dość rygorystyczne wymagania przewoźnika. Dodatkowo zamówienie na autobusy hybrydowe jest dla nas potwierdzeniem, że tego typu pojazdy stają się już widocznym elementem miejskiego krajobrazu w Europie i to z bardzo dobrymi wynikami eksploatacyjnymi. Tutaj poprzez rekuperację energii podczas procesu hamowania jesteśmy w stanie zmniejszyć zużycie paliwa nawet do 35%, co przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu komunikacji na środowisko, jak i obniżenia kosztów eksploatacji.’
Do tej pory Volvo Buses otrzymało zamówienia na łączną sumę ponad 300. autobusów hybrydowych. Pierwsze takie pojazdy przekazano do normalnego użytkowania już półtora roku temu, w tym także na norweski rynek. –„Od roku, 10 naszych hybrydowych autobusów jeździ w Trondheim. I to właśnie m.in. ich wyniki eksploatacyjne przyczyniły się do decyzji firmy Nobina i inwestycji w autobusy miejskie Volvo w wersji Hybrid, które teraz będą miały okazję dowieść swoich zalet w Tromso’ –podkreśla Svenn-Åge Lökken.
Łączne norweskie zamówienia Nubina obejmuje 91 autobusów Volvo, w tym:
– 32 szt. Volvo 7705 Hybrid;
– 38 szt. Volvo 8707;
– 21 szt. Volvo 8909 Low Entry 6×2.
Wszystkie pojazdy mają być dostarczone do końca roku. Niestety, kontrakt ten nie zostanie w całości zrealizowany przez polską fabrykę Volvo. Nowe autobusy międzymiastowe z serii 8900, o których pisaliśmy w InfoBusie tutaj powstaną w szwedzkim zakładzie koncernu w Säffle, który specjalizuje się w produkcji aluminiowych konstrukcji. To oznacza, że wrocławska fabryka wyprodukuje „stalowe”modele z rodzin 7700 i 8700. Na pocieszenie dodajmy, że i tak wrocławski zakład ma sporo teraz pracy. I to nie tylko chodzi o liczbę realizowanych zamówień. To tutaj powstaje nowy autobus miejski Volvo 7900, który oficjalnie po raz pierwszy zostanie pokazany na październikowej wystawie w Kortrijk. Zapowiada się „gorąca”jesień…