Nowe pakiety serwisowe i finansowe dla autokarów Volvo

Aby ułatwić klientom podjęcie decyzji o sposobie serwisowania zakupionych przez nich autokarów 9700, Volvo wprowadziło trzy podstawowe pakiety usług serwisowych: Volvo Blue, Volvo Silver i Volvo Gold. W pierwszym przypadku, klient może liczyć na prowadzenie przez Volvo – za stałą stawkę miesięczną. – regularnych czynności obsługowych, mających na celu zapobieżenie awarii. Pakiet Silver zapewnia przewoźnikowi dodatkowo wykonanie przez Volvo wszelkich ewentualnych awarii układu napędowego, wraz z dostarczeniem potrzebnych części zamiennych. W pakiecie Gold, Volvo zobowiązuje się do dokonywania wszelkich napraw uszkodzonego autokaru. Silnym argumentem Volvo jest fakt, iż firma ta posiada ponad 800 stacji serwisowych w całej Europie, które mogą dokonywać napraw i prowadzić czynności obsługowe podwozi autobusowych. 60 z nich jest, bądź wkrótce zostanie dostosowanych do prowadzenia obsługi i napraw całych autokarów, a więc także nadwozi. „Wielu klientów kupujących nasze autokary, obsługuje przewozy prowadzące przez wiele krajów Europy. Dzięki naszej rozbudowanej sieci placówek serwisowych oraz zunifikowanych pakietach serwisowo-naprawczych, możemy zaoferować im szybką i niezawodną obsługę oraz naprawy autokarów.” – mówi Roger Johansson, dyrektor działu serwisu i części zamiennych w Volvo Buses. Oprócz nowych pakietów serwisowych, w ofercie Volvo Bus Services pojawiły się także trzy pakiety finansowe, dające klientom możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego sposobu finansowania zakupu autokarów 9700. Są to: sprzedaż ratalna (Hire Purchase), leasing finansowy (Finance Leasing) i leasing operacyjny (Operating Leasing). To jednak nie koniec nowych usług oferowanych przez Volvo dla zakupionych autokarów. Od niedawna, dostępny jest także nowy program zarządzania flotą Dynafleet Online, pracujący w oparciu o łącze internetowe. Można go używać na dowolnym komputerze, posiadającym podłączenie do Internetu. Wśród nowych funkcji jest np. możliwość wyświetlenia wirtualnej mapy pokazującej lokalizację wszystkich posiadanych autokarów. Dyspozytor może wysyłać komunikaty do ich kierowców, a także na bieżąco obserwować przemieszczanie się pojazdów. Jedną z ciekawszych funkcji jest możliwość obliczania statystycznego zużycia paliwa danego autobusu lub danego kierowcy. „Z doświadczeń Volvo Trucks z użycia tej funkcji, że umożliwia ona redukcję zużycia paliwa o 2-3%.” – zapewnia Emil Christiansen, dyrektor działu produktów dla telematyki w Volvo. System Dynafleet jest obecnie dostępny dla autokarów Volvo 9700 i 9900, a także dla pojazdów zbudowanych na podwoziach Volvo B12B, B12M i B7R.