Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania-Irizar PB dla PKS Lubań

infobus
07.10.2004 23:13

Scania-Irizar PB 12.37 w firmowych barwach PKS LubańScania-Irizar PB 12.37 w firmowych barwach PKS LubańScania-Irizar PB 12.37 w firmowych barwach PKS Lubań
Scania-Irizar PB 12.37 w firmowych barwach PKS LubańScania-Irizar PB 12.37 w firmowych barwach PKS LubańScania-Irizar PB 12.37 w firmowych barwach PKS Lubań
Scania-Irizar PB 12.37 w firmowych barwach PKS LubańScania-Irizar PB 12.37 w firmowych barwach PKS Lubań

We wrześniu Scania Polska przekazała już drugi w tym roku autobus Scania-Irizar PB dla polskiego klienta. Tym razem na zakup tego luksusowego autokaru zdecydowało się przedsiębiorstwo PKS Lubań. To pierwsze przedsiębiorstwo PKS, które zdecydowało się na ten model. Na uwagę zasługuje również fakt, że jest to autobus o długości 12,2 metra – to jedna z pierwszych konstrukcji o tej długości sprzedana na polskim rynku. Dzięki temu przy wysokiej pojemności pasażerskiej pojazdu wynoszącej 51 miejsc zapewniono pasażerom wyższy komfort, a dodatkowo otrzymano przestronne i tym samym bardziej komfortowe miejsce pracy kierowcy. Kolejną zaletą dłuższej konstrukcji jest poszerzenie przedniego wejścia, co szczególnie docenią pasażerowie wchodzący na pokład z większym bagażem podręcznym. W układzie napędowym zastosowano 12-litrowy silnik Scania DSC 12.01 o mocy 209 kW (420 KM), charakteryzujący się wysokim momentem obrotowym rzędu 1900 Nm w zakresie 1100-1300 obr. / min. Silnik współpracuje z 8-stopniową skrzynią biegów GR 801R z elektropneumatycznym system zmiany biegów Opticruise. Jak powiedział nam Maciej Krzyż z firmy Scania Polska: -” W autobusie zastosowano kilka naprawdę interesujących urządzeń poprawiających komfort pracy kierowcy i ogólne bezpieczeństwo podróżujących pojazdem pasażerów. Są to m.in.: reflektory ksenonowe, spryskiwacze reflektorów, halogeny, trzecia wycieraczka, elektrycznie sterowane rolety przedniej szyby, podwójna szyba w drzwiach przednich i kamerę wstecznego biegu.”

Zdaniem prezesa PKS Lubań, Ryszarda Rynewki autobus spisuje się znakomicie i najczęściej można spotkać go na liniach wahadłowych łączących Wrocław z Ukrainą, które firma obsługuje na zlecenie jednego z biur podróży. Zakup autobusu został zakupiony dzięki leasingowi operacyjnemu i jak mówi prezes Rynewka: -” Z wielką ochotą kupilibyśmy jeszcze jeden taki pojazd, ale na razie musimy się wstrzymać z tą decyzją z powodów finansowych. Zakupiliśmy pojazdy od Scani, bo mamy dobre doświadczenia z eksploatacji posiadanych przez nas autobusów tej marki – czterech autokarów Scania-Irizar Century 12.37 . Te autokary eksploatujemy również na międzynarodowych liniach wahadłowych razem z naszymi minibusami typu: Iveco Mago i Mercedes-Benz Sprinter.”

Typ

Scania-Irizar PB 12.37 – PKS Lubań

Długość/szerokość/wysokość

12200/2550/3900 [mm]

Ilość miejsc siedzących

51+1+1

Pojemność bagażnika

10 m3

Układ napędowy

Silnik

Scania DSC 12.01 Euro III

Pojemność

11,7 dm3

Moc

309 kW (420 KM) przy 1900 obr. / min.

Moment napędowy

2000 Nm / 1100-1300 obr. /min.

Skrzynia biegów

Scania GR-801 Opicruise

Ratarder hydrauliczny

Scania

Podwozie Scania K124 IB 4×2

Oś przednia

zawieszenie niezależne Scania AMI 700D

Oś napędowa

oś sztywna Scania ADA 1300

Układ hamulcowy

układ pneumatyczny dwuobwodowy, hamulce tarczowe na wszystkich osiach, ABS, ASR, EBS

Opony na osi przedniej

2 sztuki – 315/80 R 22,5

Opony na osi napędowej

4 sztuki – 315/80 R 22,5