VISEON sprzedaje pierwsze piętra
infobus
23.02.2011 21:12

VISEON sprzedaje pierwsze piętra
Niemiecki producent Viseon sprzedał dwa pierwsze egzemplarze piętrowego modelu LDD14, które uwaga –będą służyć do obsługi regionalnych połączeń w regionie Ehingen w barwach firmy Bayer Reisen. To się nazywa transport na wysokim poziomie!
Po premierze na targach IAA 2010 w Hanowerze, niemiecki producent Viseon (spadkobierca tradycji Neoplana z siedzibą w Pilsting) sprzedał dwa pierwsze egzemplarze piętrowego modelu LDD14, które uwaga –będą służyć do obsługi regionalnych połączeń w regionie Ehingen w barwach firmy Bayer Reisen. To się nazywa transport na wysokim poziomie! Pojazdy będą służyły w sieci komunikacyjnej Donau-Iller-Nahverkehrsverbund-GmbH (DING) i co ciekawe –będą też wozić pasażerów do Neu-Ulm (gdzie znajduje się fabryka Setry), jak i Ehingen. Ich cel to obsługa naprawdę dużych potoków pasażerskich przy maksymalnym komforcie. I dlatego przewoźnik zdecydował się na autobusy piętrowe z Pilsting, które mogą jednorazowo przewieźć 133 pasażerów, w tym aż 103. na miejscach siedzących. To oznacza, że nawet w czasie szczytów komunikacyjnych te pojazdy mogą praktycznie zaoferować każdemu wygodny fotel. Dodatkowo autobusy Viseona charakteryzują się bardzo atrakcyjnym wyglądem, mają mocno przeszkolone ściany, charakterystyczne reflektory w kształcie litery V oraz bardzo silnie wyeksponowany tył. Oczywiście Viseon LDD14 jest oferowany z różnym rozmieszczeniem drzwi i schodów oraz z różnym podziałem przestrzeni wewnętrznej. W ten sposób jest dopasowany do różnorodnych wymagań klientów. Do najnowszych pojazdów Bayer Reisen można wejść poprzez troje drzwi w układzie 1-2-1, przy czym środkowe wejście jest podwójne i dodatkowo wyposażone w rampę dla osób niepełnosprawnych. Na dolnym pokładzie, niskopodłogowym o wysokości 1,82 m fotele dla pasażerów zamontowane są na podeście, a miejsca stojące znajdują się przed drugimi drzwiami. Dwa klatki schodowe – jedna za kierowcą, druga zaś po prawej stronie przy środkowym wejściu prowadzą na obszerny górny pokład.
W układzie napędowym Viseona LDD14 zastosowano silnik MAN EEV D2066 o mocy 400 KM (294 kW), który współpracuje z automatyczną skrzynią ZF EcoLife. Także wszystkie osie (w tym niezależna oś przednia) są produkcji ZF. Co ciekawe –miejsce kierowcy wyposażone jest według miejskiej dyrektywy VDV. Szczegółowe dane techniczne pojazdy przedstawia powyższe zdjęcie. Dodajmy, że na pojazdy typu Viseon LDD14 w Niemczech jest dość duże zapotrzebowanie. Ocenia się, że może to być suma nawet 40-50 autobusów rocznie. Do tej pory w tej niszy „królowały”modele Setra S421DT i Neoplan Skyliner. Teraz przybył im kolejny konkurent i to z niemieckim rodowodem. Wg danych producenta –od momentu premiery na wrześniowej wystawy IAA, Viseon sprzedał już w sumie ponad 10 takich pojazdów w Niemczech i za granicą. Nie bardzo to znajduje odzwierciedlenie w rejestracjach nowych pojazdów, gdyż za rok 2010 statystyki pokazują sprzedaż zaledwie trzy autobusów tej marki w Niemczech, ale być może kolejne rejestracje są w drodze.
I już na zakończenie mała dygresja. W momencie premiery autobusu LDD14 (oraz turystycznych wersji midi C10 i maxi C13) obchodziliśmy 10-lecie fuzji MAN i Neoplan, która w zasadzie spowodowała narodziny polskiego producenta –Solarisa. Teraz patrząc na ambitne dokonania Viseona być może właśnie oglądamy narodziny kolejnej firmy z korzeniami w Neoplanie, która w przyszłości zmieni obraz europejskiego rynku. Jak na razie na pewno autobusy z Pilsting –choć jeszcze nieliczne –są łatwo zauważalne na niemieckich drogach dzięki swojej niepowtarzalnej stylistyce. Tak trzymać!
Więcej z Działu Kontrakty
Sposobem w … limity: Pasy na podłodze
06.05.2020
Polski rynek nowych autobusów – 03.2020
24.04.2020
Yutong wygrywa w Polkowicach!
22.04.2020
MZK Słupsk na zakupach. Piątka w dieslu
20.04.2020
Więcej z Działu Prawo
Unia wprowadzi nowe oznaczenia opon
28.02.2020
Minibusy po zmianach tylko z poświadczeniem
21.01.2020
Londyńskie elektryki będą wydawać dźwięki
09.01.2020
Jazda na suwak jeszcze w listopadzie [FILM]
08.11.2019
Wchodzi jazda na suwak i korytarz życia
22.10.2019
Myto w Niemczech, czyli ile gazu w gazie
20.08.2019
TSUE wywrócił powierzenie bezpośrednie?
16.08.2019
Zakaz jazdy dla kierowcy autobusu
07.08.2019
Niesprawny autobus przewoził dzieci
01.08.2019
Mobilne kontrole autobusów coraz bliżej
16.07.2019
Autobusowy Fundusz ruszy za miesiąc
08.07.2019
Więcej z Działu Przewoźnicy
Autokary Sindbada pojadą na Wyspy!
05.05.2020
Bydgoszcz ma kolejną podmiejską linię
01.05.2020
Więcej z Działu Producenci
Chwilowa wirusowa przerwa w Solarisie
03.05.2020
MAN wraca do pracy. Iveco stoi
15.04.2020
Pilzno testuje trolejbus Ekova
14.04.2020
Więcej z Działu Infrastruktura
PGNiG planuje budowę 38 stacji CNG
29.04.2020
Mijasz fotoradar. Przyspieszasz?
02.04.2020