Autosan rozpoczyna tourne po Polsce
Od kilku tygodni w coraz to nowych miastach na terenie kraju można spotkać najnowszy wyrób Sanockiej Fabryki Autosan S.A. jakim jest w 100% niskopodłogowy model M12LF Sancity.
Autobus miał swoją premierę na majowych targach Silesia Komunikacja 2010. Dokładnie trzy miesiące od premiery Autosan przekazał model na testy eksploatacyjne w rzeczywistych warunkach komunikacji miejskiej. Pierwszym miastem jakie miało okazję przetestować Sancity 12 LF został Rzeszów. Warto dodać, że w tym właśnie mieście od kilku lat jeździ pierwszy niskopodłogowy model Autosana, o nazwie handlowej A844MN Stokrotka wyprodukowany w 2001 roku. Trzeba przyznać, że 9 lat różnicy zrobiło swoje, ponieważ oba autobusy różnią się od siebie praktycznie wszystkim, oczywiście ze znaczną przewagą na plus dla Sancity 12. Jedyne podobieństwa obu modeli, to podstawowe założenia koncepcyjne, w tym troje 2-skrzydłowych drzwi dostępnych z niskiej podłogi oraz zabudowa wieżowa komory silnika.
Kolejnym miastem do którego trafił Sancity 12 był Tarnów. Tygodniowe testy autobusu w MPK były związane z planowanym na 2011 rok zakupem 8-10 sztuk niskopodłogowych autobusów 12-metrowych przy dofinansowaniu z funduszy unijnych.
W obu miastach Sancity został bardzo dobrze przyjęty, zarówno przez eksploatujących jak i pasażerów. Kierowca ma do dyspozycji zamykaną kabinę z półką do sprzedaży biletów oraz w pełni regulowany pulpit z czytelnymi wskaźnikami. Nad głową kierowcy znajduje się sterownik tablic elektronicznych, radio i schowek na podręczne rzeczy oraz apteczka.
W klimatyzowanym i monitorowanym wnętrzu autobusu może podróżować nawet do 110 osób, w tym około 27 na miejscach siedzących. Naprzeciw drugich drzwi wygospodarowa
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
no stanowisko dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. Jego wjazd do wnętrza jest możliwy po obniżeniu prawej strony nadwozia za pomocą układu ECAS oraz odchylanej rampy wjazdowej. Duże przeszklone okna boczne z dodatkowymi górnymi świetlikami sprawiają, że do wnętrza wpada bardzo dużo światła.
Dynamiczną i płynną jazdę zapewnia mocny silnik marki IVECO Cursor 8 o mocy 213 kW współpracujący z automatyczną 4-biegową skrzynią VOITH.
Jeżeli fabryka poprawi niewielkie niedociągnięcia charakterystyczne dla tzw. wieku dziecięcego konstrukcji, już niedługo Autosan będzie mógł z powodzeniem stawać do boju o nowe kontrakty.