Goodyear wysoko w rankingu Forbesa

infobus
07.05.2010 13:59

Firma The Goodyear Tire &Rubber Company została uznana przez magazyn Forbes za jedną najbardziej renomowanych firm Ameryki. Goodyear zajął 40. miejsce w piątym dorocznym rankingu spółek o najlepszej reputacji w Stanach Zjednoczonych, opublikowanym na stronie internetowej www.forbes.com. Ranking jest oparty na wynikach badania opinii konsumentów U.S. Reputation Pulse wykonywanego przez Reputation Institute, mierzącego poziom ogólnego szacunku, zaufania, oddziaływania wizerunku i pozytywnych odczuć klientów w stosunku do 150 największych spółek w USA.

Wynik badania opiera się na siedmiu wymiarach reputacji opracowanych przez Reputation Institute: produkty i usługi, innowacyjność, postawa względem społeczności, miejsce pracy, sposób zarządzania, przywództwo oraz wyniki lidera. Według Reputation Institute w 2010 roku konsumenci po raz kolejny przywiązywali największą wagę do jakości produktów i usług proponowanych przez największe koncerny. Na kolejnych miejscach znalazły się: ład korporacyjny i wyniki.

Osiągnięty przez Goodyear wynik 74,24 jest o 0,79 punktu lepszy niż w 2009 roku. Goodyear jest jedynym producentem opon na liście opublikowanej przez magazyn Forbes, a zarazem najwyżej notowaną spółką z branży motoryzacyjnej. –„To wyróżnienie ma dla nas ogromne znaczenie, ponieważ reputację Goodyeara nasi klienci sprawdzają za każdym razem, gdy siadają za kierownicą”–powiedział Richard J. Kramer, prezes zarządu i dyrektor generalny firmy Goodyear. „Jest ono dowodem, że produkowane przez nas wysokiej jakości opony wykorzystujące technologie zmniejszające zużycie paliwa znajdują uznanie wśród szerokiej rzeszy kierowców”–dodał R.Kramer.

„W dzisiejszej, trudnej atmosferze gospodarczej, reputacja spółki ma kluczowe znaczenie dla stabilnego rozwoju biznesu”–powiedział Anthony Johndrow, dyrektor zarządzający Reputation Institute podczas ogłoszenia wyników rankingu za 2010 rok. „Tegoroczne wyniki pokazują bezpośredni związek pomiędzy reputacją spółki a jej akceptacją przez klientów”–dodał A.Johndrow.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.