Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KA Świnoujście wraca do gry

infobus
24.02.2010 13:07
Komunikacja Autobusowa Świnoujście ogłosiła przetarg na dostawę 10. fabrycznie nowych autobusów. Jest to pierwszy tak pokaźny zakup nowych pojazdów dla KA od wielu lat. W ostatnich 5 latach do Świnoujścia zostało sprowadzonych łącznie 10 używanych MAN-ów z serii NL 202 / EL 202, jednak były to autobusy z roczników 1993-1996, które tylko doraźnie mogły podreperować mocno już wyeksploatowany tabor miejskiego przewoźnika. Warto w tym miejscu dodać, że ostatnie fabrycznie nowe autobusy zostały zakupione przez KA Świnoujście w latach 1994 –1996 i były to cztery …. Autosany A1010M Medium.
Nowe autobusy zgodnie z wymogami Zamawiającego mają zostać dostarczone do Świnoujścia w ostatnich dniach września br. Głównym kryterium wyboru oferty będzie cena (70%). Pozostałe 30% stanowi ocena techniczna, w tym tak istotne kwestie jak:
– materiały z jakich wykonany jest autobus,
– pojemność silnika,
– moc silnika,
– położenie silnika,
– unifikacja pojazdu z silnikiem (tej samej marki),
– wykładzina podłogowa jednolita,
– niezależne zawieszenie osi przedniej.
Mercedes-Benz Citaro
Ponadto zgodnie z wymogami SIWZ autobusy mają mieć długość 10,5 ÷12,0 m długości, posiadać niską podłogę na całej przestrzeni pasażerskiej bez stopni pośrednich, dwoje dwuskrzydłowych drzwi , silniki spełniające normę czystości spalin minimum EURO 5, automatyczną skrzynię biegów, klimatyzacje kabiny kierowcy oraz pojemność minimum 85 osób w tym 20÷28 na miejscach siedzących. Analizując powyższe zapisy można przypuszczać, że największe szanse w postępowaniu mają autobusy:
– Mercedes-Benz Citaro K, zakupiony w Polsce m.in. przez firmy: Transgór Rybnik i MZK Bielsko-Biała;
– MAN Lion`s City M –od jakiegoś czasu w hibernacji, aczkolwiek 14 egz. jego poprzedniej generacji NM223 zakupiło MZA Warszawa;
– Irisbus Citelis 10,6M –o którym pisaliśmy tutaj i dla którego byłby to pierwszy „występ”na polskim rynku (niestety najprawdopodobniej ten autobus nie posiada jeszcze polskiej homologacji).
MAN Lion`s City
Wszystkie te pojazdy zyskują znaczącą przewagę punktową nad pozostałymi markami autobusów i są w zasadzie jedynymi egzemplarzami dostępnymi na rynku, które mieszczą się w minimalnej dopuszczanej długości wymaganej przez zamawiającego (10,5 m). Pozostali oferenci musza zaoferować autobusy o długości 12-metrów. W chwili obecnej tabor KA Świnoujście składa się z 23 autobusów, w tym: 10 szt. marki MAN, 4 szt. marki Autosan i 9 egzemplarzy Jelczy M-11.