Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Komunikacyjna rewolucja w Bochni

infobus
30.12.2009 18:20
Z dniem 1 stycznia 2010 roku obsługą linii na terenie miasta Bochnia zajmie się Bocheński Zakład Komunikacji będący częścią Bocheńskiego Zakład Usług Komunalnych. Tym samym RPK (Rejonowe Przedsiębiorstwo Komunikacji Bochnia) zajmie się obsługą jedynie linii gminnych. Aby sprostać nowym zadaniom BZUK zakupił 5 sztuk fabrycznie nowych Autosanów H7-20MB Solina. Autobusy wyróżniają się nowym wzorem malowania, dzięki czemu pasażerowie nie będą mieć żadnych problemów z odróżnieniem przewoźnika. BZK będzie obsługiwał 5 linii, które częściowo będą się pokrywać z dotychczasowymi liniami obsługiwanymi przez RPK. Numeracja linii również pozostanie bez zmian, tak by nie wprowadzać w błąd pasażerów. Największą nowością będzie brak jednorazowych biletów w dotychczasowej formie. Od 1 stycznia 2010 bilety będą do kupienia jedynie u kierowcy, co jednocześnie wiąże się z koniecznością wsiadania pierwszymi drzwiami.
Ceny podstawowych biletów wyglądać będą następująco: ulgowy 1 zł a normalny 2 zł. Warto dodać, że zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe ulgi. Dostępne będą również bilety socjalne, dotyczące młodzieży szkolnej i dzieci przedszkolnych w cenie 1,1 zł i bilety dla inwalidów I grupy w wysokości 50 gr. Zapewne sprzedaż biletów przez kierowców spowolni nieco obsługę linii, ale pozostaje mieć nadzieję, że tym samym przekona to większość pasażerów do zakupu biletów miesięcznych.
5 sztuk nowych Autosanów H7-20MB Autosany w nowym malowaniu miejskiego przewoźnikaAutosany oczekują na wyjazd na linie
Nowe rozkłady jazdy powinny się ukazać na przystankach jeszcze przed końcem roku. –„Rozkłady na pewno będą się zmieniały. Nie da się ukryć, że to przedsiębiorstwo jest dla mieszkańców i dlatego wszelkie propozycje będą analizowane przez BZUK. Będziemy się starali dopasować do życzeń mieszkańców”- zapowiada burmistrz Bogdan Kosturkiewicz”. W ramach Bocheńskiego Zakładu Komunikacji zatrudnionych zostało 13 kierowców, w tym ośmiu przeszło z Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Pięć autobusów Autosan H7-20 Solina kosztowało 2 mln zł. Pojazdy będą jeszcze na przodzie oznaczone herbem miasta. Według zapewnień producenta spalają 16 litrów oleju napędowego na 100 km. Autobusy dysponują 18 miejscami siedzącymi, 25 stojącymi i jednym miejscem dla osoby niepełnosprawnej (lub z wózkiem dziecięcym).