Tczew: Veolia przerywa milczenie. Powrót do papierowych biletów?
Veolia zabrała głos w sprawie funkcjonowania elektronicznego biletu. Przewoźnik stawia miastu ultimatum – magistrat na 3 tygodnie na usunięcie wszystkich błędów, jakie wykazał ostatni audyt. Jeśli usuwanie usterek miałoby potrwać dłużej, zdaniem Veolii należy powrócić do papierowego biletu. Jak tłumaczą przedstawiciele tej spółki, o słuszności tej decyzji przekonała ich ostatecznie październikowa awaria systemu.
Przedstawiciele spółki tłumaczą, że 30 października między 17.30 a 21.30 27 procent taboru miało niesprawny system obsługi biletu elektronicznego, zaś dzień później między 8.00 a 13.30 ta liczba utrzymała się na poziomie 29 procent. Ta sytuacja spowodowała przerwanie dotychczasowego milczenia spółki:
– Gdyby nie sytuacja z 30 i 31 października, kiedy system praktycznie padł, to prawdopodobnie dziś nie spotkalibyśmy się. – przyznaje prezes Veolia Transport Polska Tomasz Rochowicz. – Z naszego punktu widzenia ostatni audyt potwierdził nasze zastrzeżenia, że system, który obsługuje kartę miejską nie odpowiada założeniom opublikowanym w czasie przetargu – system nie jest uczciwy w stosunku do pasażerów, a także powoduje niedogodności związane z funkcjonowaniem ustawy o rachunkowości. Więcej.