Warszawa: Włodzimierz Wojciechowski odwołany
Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o. podjął decyzję o odwołaniu z funkcji Dyrektora ds. Przewozów Włodzimierza Wojciechowskiego. Dyrektor ds. Przewozów działał w strukturze pionu nadzorowanego przez Członka Zarządu ds. Operacyjnych Jerzego Wielgusa i był odpowiedzialny m.in. za stan techniczny autobusów kursujących po Warszawie.
Pełniącym obowiązki Dyrektora ds. Przewozów został Janusz Ciepieńko, dotychczasowy Kierownik Działu Przygotowania Przewozów. Podjęte kroki są wynikiem przeprowadzonej kontroli wewnętrznej w oparciu o materiały komisji ds. przeciwpożarowych oraz protokoły kontroli m.in. Państwowej Inspekcji Pracy, Inspekcji Transportu Drogowego oraz urzędu miasta. Jednym z zadań nowego dyrektora będzie weryfikacja kadry kierowniczej na poszczególnych zajezdniach.
W ostatnich miesiącach w Spółce zostały podjęte zdecydowane działania dotyczące poprawy stanu taboru oraz bezpieczeństwa pasażerów. Przeprowadzone kontrole wykazały prawidłowość stosowanych w spółce procedur technicznych i eksploatacyjnych. Zarząd położył nacisk na właściwy nadzór i dodatkowe przeszkolenie personelu w zakresie napraw oraz zachowań w sytuacjach kryzysowych. Prowadzona jest restrukturyzacja pionu operacyjnego, w ramach której zmieniono strukturę działu remontów taboru, rozszerzono zakres obsługi codziennej pojazdów, trwa również rekrutacja nowych mechaników.
W tym roku Zarząd, dzięki ustabilizowaniu sytuacji finansowej Spółki, mógł rozpocząć pierwsze od wielu lat inwestycje na terenie zajezdni: rozpoczyna się modernizacja hali remontów taboru na zajezdni Kleszczowa, w Oddziale Ostrobramska pojawi się nowa dyspozytornia. Jeszcze w tym roku na wszystkich zajezdniach zostaną zainstalowane nowe myjnie, a w najbliższym czasie rozpoczną się też modernizacje linii obsługi codziennej, polegające m.in. na zautomatyzowaniu pomiaru ciśnienia w oponach i głębokości bieżnika, a także zamontowaniu wydajnych odkurzaczy przemysłowych do sprzątania wnętrz pojazdów.
Modernizacja serwisów prowadzona jestw oparciu o koncepcje i projekty jednego z wiodących inżynierów-projektantów serwisów oraz materiały niemieckiej izby transportowej VDV. W ramach modernizacji spółka zamierza zakupić m.in. nowoczesne podnośniki stemplowe i inne ergonomiczne urządzenia.
Stan taboru poprawi się też dzięki zakupom nowych pojazdów: w tym roku będzie to 110 pojazdów wyposażonych w klimatyzację, monitoring, elektroniczny system informacji wewnętrznej oraz oczywiście również system samogaszący komory silnika.
W sprawie dzisiejszego pożaru ustalono iż przyczyną były błędy ludzkie, efektem czego jest wszczęte postępowanie dyscyplinarne wobec osób winnych takiego stanu rzeczy.
Należy przypomnieć, że w ciągu ostatnich miesięcy znacząco zmniejszyła się liczba niesprawności stwierdzanych przez inspektorów ITD. Jeszcze w kwietniu zatrzymano dowody rejestracyjne prawie połowy kontrolowanych wozów należących do Spółki, natomiast w wyniku ostatniej przeprowadzonej inspekcji do zajezdni musiało wrócić dziesięć procent sprawdzonych autobusów. W przypadku jednego z konkurencyjnych przewoźników było to prawie 70 procent wozów.
Spółka ustawicznie nadrabia zaległości z poprzednich lat.