Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
W ubiegły piątek MZA wspólnie z Mennica Polską zaprezentowały warszawskie autobusowe nowości. Podsumowane zostały testy autobusów CapaCity, przedstawiono również plany zakupów nowego taboru i testów Systemu Informacji Pasażerskiej.
Co z tym CapaCity?
Podczas konferencji podsumowane zostały warszawskie testy autobusów CapaCity. Czy i kiedy takie wozy pojawią się w stolicy? –tego nadal nie wiemy. Wiemy za to, że podobają się one szefowi MZA –Mieczysławowi Magierskiemu, który optowałby za sprowadzeniem do Warszawy takich pojazdów. Szczegóły jednak nie padły. Bardzo chciałbym zakupic dla MZA Mercedesy, ale obowiązują nas przecież procedury przetargowe – mówił Mieczysław Magierski. Mam jednak nadzieję, że EvoBus, reprezentujący tę markę na tereniew Polski przystapi do jednego z ogłoaszanych przez nas przetargów – dodał szef największego przewoźnika w Polsce. Przypomnijmy, iż pojazdy z popularną gwiazdą wystepują w Warszawie jedynie gościnnie. We flocie MZA i ajentów nie ma żadnego Mercedesa. Co do samego CapaCity, można odnieść wrażenie, że szefowie przewoźnika, pewnie podobnie jak ZTM, nie do końca wiedzą gdzie takie autobusy mogłyby w Warszawie jeździć. Nie jest to chyba dzisiejsza linia 190, nie jest nią też E-4, na której już wcześniej testowano 'autobusowego giganta’. Musimy zatem poczekać na dokładniejszą analizę testów Mercedesa w Warszawie i może wówczas poznamy więcej szczegółów. Dla zwolenników tego typu autobusów pocieszający może być fakt, iż Magierski nie wykluczył, iż pojawią się one już w 2010. Trochę trudno w to uwierzyć, ale MZA zaskakiwały już przecież nie raz.
Nowe wozy, nowe myjnie
Jak już informowaliśmy w ubiegłym tygodniu Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzają kupić, jeszcze w tym roku, 115 autobusów. Do 2012 pojawi się w Warszawie 430 nowych wozów. Pozwoli to na całkowite wycofanie z ruchu wszystkich Ikarusów. Pierwsze wozy z tegorocznej dostawy już przyjechały do Warszawy. To partia Solarisów Urbino 18 z systemem samogaszącym komory silnika, które sprowadzane są w ramach umowy na 20 pojazdów podpisanej z koncernem Solaris Bus&Coach. Wszystkie pojazdy zostaną dostarczone w ciągu najbliższych dwóch tygodni i zasilą zajezdnie: Woronicza, Redutowa i Ostrobramska. Z kolei na zajezdnię Stalowa do 21 września trafią cztery niskopodłogowe Jelcze M121. To nie koniec tegorocznych dostaw autobusów dla MZA. W najbliższych dniach zostanie rozpisany kolejny przetarg na zakup 16 autobusów klasy midi. Będą one miały długość 9,5-10,5 metra i zostaną przeznaczone do obsługi mniej obciążonych linii komunikacji miejskiej. Przy zakupie tych autobusów po raz kolejny MZA postanowiły podnieść standard wyposażenia wozów. Przypomnijmy, że od zeszłego roku nowe pojazdy są fabrycznie wyposażane m.in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i monitoring wizyjny. Teraz dodatkowo pojawią się przyciski do otwierania drzwi i na żądanie z naniesioną informacją w języku Braille’a. Do końca roku przewoźnik chce również kupić 75 kolejnych autobusów przegubowych.
Dzięki tegorocznym zakupom 115 nowych autobusów spółka będzie mogła realizować plan zakupów zapoczątkowany dwa lata temu przez obecny Zarząd MZA. Ambitny plan zakłada, że w latach 2007-2012 MZA wzbogaci się w sumie o prawie 800 nowych niskopodłogowych autobusów, co oznacza wymianę ponad połowy posiadanego taboru.
Dodatkowo, oprócz zakupów taboru, Zarząd spółki podjął decyzję o inwestycjach w infrastrukturze zajezdni. W ciągu najbliższych kilkunastu dni powinien być rozstrzygnięty przetarg na zakup nowych myjni dla wszystkich zajezdni. Kolejne planowane zakupy to nowoczesne urządzenia, które mają częściowo zautomatyzować proces obsługi codziennej. Chodzi m.in. o sprzęt do automatycznego sprawdzania ciśnienia w oponach i czyszczenia wnętrz autobusów.
Testy Systemu Informacji Pasażerskiej
Kolejną nowinką w Warszawie będzie nowy Systemu Informacji Pasażerskiej, który zostanie wdrożony przez Mennicę Polską S.A. w kooperacji ze słowacką firmą EMTEST a.s. i MZA Warszawa. Jak to działa? Umieszczone na przystankach tablice informacyjne pokazują rzeczywiste czasy przyjazdów poszczególnych pojazdów, ich ewentualne rozbieżności w stosunku do planowanych rozkładów jazdy, numer linii (np. 175) oraz dokładny czas. System Informacji Pasażerskiej może obsługiwać poszczególne linie lub obszary np. centrum miasta. System zarządzany jest poprzez oprogramowanie centralne, które umożliwia Operatorowi przesyłanie komunikatów (np. alarmowych) lub ogłoszeń dla Pasażerów. Dzięki systemowi Pasażerowie mają komfortowy dostęp do informacji i bazując na niej mogą lepiej planować i optymalizować swoją podróż. System Informacji Pasażerskiej podnosi jakość usług transportowych świadczonych dla mieszkańców aglomeracji warszawskiej.
Mobilne automaty biletowe w autobusach MZA
Mennica Polska S.A. oraz Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. rozpoczęły też współpracę w zakresie pilotażowego projektu wyposażenia pojazdów komunikacji miejskiej MZA w mobilne automaty biletowe. W ramach testów w nowe urządzenia do sprzedaży biletów zostały wyposażone dwa autobusy nr 175 kursujące na trasie od portu lotniczego na Okęciu do pl. Piłsudskiego. Docelowo projekt zakłada wyposażenie w automaty biletowe wszystkich pojazdów linii nr 175. W automatach dostępne są wszystkie bilety z paskiem magnetycznym, które znajdują się w ofercie ZTM (czasowe, krótkookresowe i jednorazowe). Zakupu biletu dokonuje się poprzez wybranie odpowiedniej opcji na ekranie dotykowym i wniesienie stosownej opłaty. W automatach można płacić wyłącznie monetami (przyjmowane nominały: 10 gr, 20 gr 50 gr 1 zł , 2 zł , 5 zł) . Automaty wydają resztę również w monetach.Wprowadzenie do pojazdów MZA mobilnych automatów biletowych znacznie ułatwi zakup biletów pasażerom korzystającym z komunikacji miejskiej, a dodatkowo będzie miało wpływ na poprawę jakości usług transportowych dzięki rezygnacji ze sprzedaży biletów przez kierowców.
Na deser wystawa
Projekt '2009:3653′, bo o nim mowa, to cykl czarno-białych 'bliźniaczych’ zdjęć portretowych przedstawiających pasje kilkunastu z 3653 aktualnie zatrudnionych kierowców MZA w dwóch odsłonach: w pracy za kierownicą, oraz w życiu prywatnym przez pryzmat ich niecodziennych pasji oraz zainteresowań.
Projekt '2009:3653′ jest początkiem kampanii wizerunkowej kierowców Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o. Ukazanie tej licznej grupy zawodowej z innej, niecodziennej perspektywy, ma na celu zniesienie przysłowiowej 'szyby’ – bariery komunikacyjnej pomiędzy kierowcą a pasażerem. Ma także uzmysłowić samym kierowcom, jak ważne miejsce zajmuje ich praca w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców Warszawy i okolic. Dzięki nim blisko 1,14 mln pasażerów dziennie dojeżdża do celu …
Zastosowana technika zdjęć czarno-białych koncentruje uwagę odbiorcy na postaci i pozwala wczuć się w niezwykłość zajęć, których podejmują się bohaterowie sesji fotograficznej. To bardzo potrzebne dla budowy codziennych więzi jakie łączą pasażerów i kierowców. Ze swojej strony kierowcy mogą otworzyć się ze swoimi pasjami, którymi na co dzień, podczas prowadzenia autobusu, nie są w stanie się pochwalić. Tymczasem skrywają się w nich niezwykłe upodobania począwszy od modelarstwa, poprzez dziennikarstwo, piłkę nożną, hodowlę kanarków aż po pisanie tomików poezji.
Zdjęcia ukazują pasażerom zupełnie inny od codziennego obraz kierowcy warszawskiej komunikacji. Być może nie przejdą już teraz obojętnie obok kierowcy prowadzącego ich autobus. Być może zareagują inaczej na nerwową sytuację, które często zdarzają się w czasie zabieganego dnia i w sytuacji warszawskich korków. Być może zwykły odwzajemniony uśmiech wytworzy więź między pasażerem i kierowcą. A może osoba jadąca autobusem poznają jednego z bohaterów sesji i wywiąże się między nimi dyskusja na temat wspólnej pasji.
Mamy nadzieję, że prezentowana wystawa będzie okazją do dyskusji i przemyśleń nad jedną z największych stołecznych grup zawodowych –3653 kierowcami Miejskich Zakładów Autobusowych –mówi Adam Stawicki, rzecznik MZA .
Projekt został zrealizowany we współpracy Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o. i fotografika Andrzeja Wierzchonia – wszystkie prace powstały w oparciu o klasyczne techniki fotograficzne.