Nowa odsłona MAZ-a 203 w Polsce
infobus
15.09.2009 15:09
Nowa odsłona MAZ-a 203 w Polsce
Mimo wakacji przedstawiciele białoruskiego producenta nie zwolnili tempa w prezentowaniu swoich produktów polskim przedsiębiorstwom komunikacji miejskiej. Na początku lipca w PKA Elbląg testowany był niskowejściowy MAZ 103, autobus najdłużej oferowany na naszym rynku przez MAZ. Zdaniem przedstawiciela firmy ARPI BUS (dilera MAZ-a w Polsce) –zebrał on bardzo pochlebne opinie. Był to pierwszy i jak na razie ostatni test tego modelu w naszym kraju. Przypomnijmy, że autobusu MAZ 103 w największej skali jest eksploatowany w Polsce przez KPKM Białystok (4 szt.).
Następcą wersji 103 jest całkowicie niskopodłogowy MAZ 203, który przeszedł w ostatnim czasie face-lifting, a dokładniej mówiąc –wymianę deski rozdzielczej i całego przodu wewnątrz autobusu (pas podokienny). W zgodnej opinii większości użytkowników i ekspertów –dotychczasowe deska była najmniej efektownym (mówiąc dyplomatycznie) elementem w tych autobusach. Teraz kabina kierowcy prezentuje się znaczniej lepiej. Warto podkreślić, że za ten projekt odpowiedzialna była leszczyńska firma Astromal, a wprowadzone zmiany wymusili polscy klienci. W efekcie wszystkie fabrycznie nowe autobusy MAZ 203 i 206 będą teraz wyposażane w nowe deski. Najprawdopodobniej również nowe elementy będą montowane we wszystkich pojazdach eksportowanych do innych krajów Unii Europejskiej. Kto wie, może również białoruscy i rosyjscy klienci MAZ-a przekonają się do nowej stylistyki. Cieszy nas to, że stajemy się pewnego rodzaju kreatorami obowiązujących trendów w produkcji autobusów i jesteśmy dla wschodnich producentów ważnym poligonem doświadczalnym przed wejściem na zachodnie rynki.
Następcą wersji 103 jest całkowicie niskopodłogowy MAZ 203, który przeszedł w ostatnim czasie face-lifting, a dokładniej mówiąc –wymianę deski rozdzielczej i całego przodu wewnątrz autobusu (pas podokienny). W zgodnej opinii większości użytkowników i ekspertów –dotychczasowe deska była najmniej efektownym (mówiąc dyplomatycznie) elementem w tych autobusach. Teraz kabina kierowcy prezentuje się znaczniej lepiej. Warto podkreślić, że za ten projekt odpowiedzialna była leszczyńska firma Astromal, a wprowadzone zmiany wymusili polscy klienci. W efekcie wszystkie fabrycznie nowe autobusy MAZ 203 i 206 będą teraz wyposażane w nowe deski. Najprawdopodobniej również nowe elementy będą montowane we wszystkich pojazdach eksportowanych do innych krajów Unii Europejskiej. Kto wie, może również białoruscy i rosyjscy klienci MAZ-a przekonają się do nowej stylistyki. Cieszy nas to, że stajemy się pewnego rodzaju kreatorami obowiązujących trendów w produkcji autobusów i jesteśmy dla wschodnich producentów ważnym poligonem doświadczalnym przed wejściem na zachodnie rynki.
W sierpniu br. MAZ 203 –już w nowej stylistyce –był testowany w Luboniu w firmie TRANSLUB, a we wrześniu jeździł w ROKBUS-ie w Rokietnicy. –Jeżeli będzie zainteresowanie to MAZ 203 traf na testy do pozostałych gmin wokół Poznania”–zapowiada przedstawiciel ARPI BUS. W tym rejonie największą flotę tego typu autobusów (2 szt.) ma Warbus, który obsługuje linie do Murowanej Gośliny. Natomiast w całym kraju najwięcej tego typu pojazdów eksploatuje MPK Kielce (18 szt.)
W okresie wakacyjnym na polskich drogach był również aktywny najmniejszy autobus z oferty MAZ w Polsce –model 206 klasy midi. Po sprzedaży poprzedniego egzemplarza testowego do Sieradza, kolejny pojazd tego typu wjechał do naszego kraju w sierpniu br. i został przetestowany w Dębicy i Jarosławiu. Następnie trafił do Krosna. –„Możliwe, że w najbliższym czasie będzie dalej testowany na Podkarpaciu. Ponadto duże zainteresowanie tym autobusem wykazują przewoźnicy z Podlasia oraz Polesia”–informuje przedstawiciel ARPI BUS.
W okresie wakacyjnym na polskich drogach był również aktywny najmniejszy autobus z oferty MAZ w Polsce –model 206 klasy midi. Po sprzedaży poprzedniego egzemplarza testowego do Sieradza, kolejny pojazd tego typu wjechał do naszego kraju w sierpniu br. i został przetestowany w Dębicy i Jarosławiu. Następnie trafił do Krosna. –„Możliwe, że w najbliższym czasie będzie dalej testowany na Podkarpaciu. Ponadto duże zainteresowanie tym autobusem wykazują przewoźnicy z Podlasia oraz Polesia”–informuje przedstawiciel ARPI BUS.