Autobus na wakacje – UNVI Urbis 2.5 DD SIGHTSEEING

infobus
17.06.2009 20:46
Przed zbliżającymi się wakacjami wiele europejskich metropolii zakupiło nowe, piętrowe autobusy UNVI Urbis –idealne do podziwiania zabytków czy innych miejskich atrakcji przez turystów. Pojazdy produkowane przez hiszpańskiego producenta nadwozi UNVI ciesza się w ostatnich miesiącach sporym wzięciem. W maju br. firma AUTOBUS OBERBAYERN zakupiła dwa Urbisy, które dołączyły do 7 już eksploatowanych tego typu pojazdów w Monachium. Kolejnym niemieckim miastem, które umożliwia podziwianie swoich atrakcji z górnego pokładu Urbisa jest Berlin. Tutaj wygodne i praktycznie zwiedzania miasta umożliwia flota 8 Urbisów, a kolejne cztery dotrą do stolicy Niemiec pod koniec 2009 r. Kto pojedzie do Bruskleli –np. nowo wybrani europosłowie –może zwiedzić belgijską stolicę z pokładu pięciu nowych Urbisów 2.5 DD, które od marca br. wożą turystów w firmach EUROBUSSING (Keolis Group) i OPEN TOUR. Amsterdam nie pozostaje w tyle i w tym roku odmłodził swoją flotę czterema modelami Urbis 2.5 DD, które dotarły do Holandii w kwietniu br. Wszystkie turystyczne piętrusy działają w barwach przewoźnika AMSTERDAM CITYSIGHTSEEING. Południe Europy, które jest wymarzonym wręcz miejscem na autobusowy „sightseeing”(dzięki pogodzie i długiemu sezonowi letniemu) również kupuje turystyczne, miejskie piętrusy z UNVI. Przykładem może być Madryt, który odebrał w tym roku trzy nowe Urbisy 2.5 DD. Są one eksploatowane przez operatora MADRID VISION
Piętrowy autobus miejski UNVI Urbis 2.5 DD w BerliniePiętrowy autobus miejski UNVI Urbis 2.5 DD w AmsterdamiePiętrowy autobus miejski UNVI Urbis 2.5 DD w MadryciePiętrowy autobus miejski UNVI Urbis 2.5 DD w MadryciePiętrowy autobus miejski UNVI Urbis 2.5 DD w Brukseli
Piętrowy autobus miejski UNVI Urbis 2.5 DD to 12-metrowy „piętrus”z odkrytym górnym pokładem, skąd turyści mogą podziwiać miejskie widoki. Jego szrokosć to 2,5 m, a wysokość 4 m. Dostęp dla wszystkich pasażerów zapewnia niska podłoga. Maksymalna pojemność pasażerska pojazdu to 76 osób wraz z jednym wózkiem inwalidzkim. Jak przekonują nas przedstawiciele hiszpańskiej firmy nadwoziowej, sukces UNVI Urbis to efekt doskonałej stylistyki pojazdu, który tworzy z niego atrakcyjny środek transportu. Kolejna sprawa to możliwość jego eksploatacji w każdych warunkach klimatycznych –od ciepłych, południowych miast (wydajna klimatyzacja) po deszczowe aglomeracje na północy Europy (elektrycznie zamykany dach). Nie bez znaczenia jest także uzyskanie przez Urbisa homologacji zgodnej z Dyrektywą 2001/85. Aktualnie pojazd jest dopuszczony do ruchu m.in. w Hiszpanii, Francji, Niemczech, Grecji, państwach Beneluksu. Jak na razie jednak na mapie „dostępności”tego wyjątkowego autobusu nie ma Polski.