Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ostrowiec Św.: Skrzydła dla PKS-u za system

infobus
22.11.2008 21:23

Ostrowieckie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej wśród najwyżej cenionych świętokrzyskich firm. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Ostrowcu Świętokrzyskim znalazło się w gronie laureatów tegorocznej nagrody Skrzydła -pisze Echo dnia . To jedna z nagród gospodarczych o najdłuższej tradycji w regionie i jedna z najbardziej cenionych. W tym roku przyznana został już po raz trzynasty.
Ostrowiecka firma została wyróżniona za system zapewnienia bezpieczeństwa w zbiorowym transporcie drogowym osób.
Stanisław Wodyński, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Ostrowcu Świętokrzyskim nie ukrywa, że w branży przewozu osób jest trudna sytuacja. – Ostatnio trzeba było stawić czoła wysokim kosztom działalności spowodowanym rosnącymi cenami paliw – zwłaszcza w pierwszym półroczu – mówi prezes Wodyński.
Często jest tak, że miejsce na rynku może być tylko dla jednego przewoźnika. By pozostać na nim, trzeba dać najlepszą ofertę. Przedsiębiorstwo starało się, by nie utracić relacji między kosztem i przychodem. Utrzymuje się jako przewoźnik wyłącznie z pieniędzy uzyskanych od pasażerów.
Nagrodę Skrzydła prezes Stanisław Wodyński odebrał podczas gali, którą w ubiegły piątek zorganizowała redakcja 'Echa Dnia”. – Nagrodzony został system zapewnienia bezpieczeństwa w transporcie drogowym osób jako produkt niekomercyjny – mówi prezes Stanisław Wodyński. – Certyfikowany był u nas w 2006 roku, a wdrożony przed kilku laty.
Firma ma spore doświadczenie w promowaniu bezpieczeństwa na drogach. Wiele razy przedstawiała swój program na konferencjach krajowych, na targach transportu zbiorowego. Ta nagroda wychodzi też – jak podkreśla prezes – naprzeciw akcji wspieranej i promowanej przez 'Echo Dnia”, która ma na celu wyeliminowanie z dróg pijanych kierowców. Nie może być społecznego przyzwolenia dla ludzi, którzy siadają za kierownicą pod wpływem alkoholu.
Skrzydła 2008 za system bezpieczeństwa jest wyrazem uznania dla firmy, która stworzyła program niemal autorski. To zespół działań, szereg procedur, szkoleń, doskonalenia, nadzoru, system dbałości o właściwy poziom wiedzy i umiejętności człowieka oraz właściwy przewóz ludzi.
Skrzydła dołączyły do innego wyróżnienia, jakie w ostatnim czasie zdobyła ostrowiecka firma. 12 listopada prezes Stanisław Wodyński odebrał w Warszawie Polską Nagrodę Jakości.
Przyznane przez Krajową Izbę Gospodarczą wyróżnienie w finale konkursu Polskiej Nagrody Jakości jest olbrzymim sukcesem. Tym bardziej, że wzięło w nim udział kilkaset firm i instytucji usługowych z całego kraju. Każda z nich musiała przejść przez skomplikowany system audytów i sprawdzianów. To był bardzo wymagający konkurs. Firma poświęciła mu wiele czasu, by spełnić wszystkie kryteria.
– To jest takie narzędzie doskonalenia – mówi prezes. – Potrzebne jest ustawiczne doskonalenie, by nie wypaść z rynku. Trzeba przedstawić taką ofertę pasażerowi, by był zadowolony. To są nagrody zespołowe, kierowca wyjeżdża z firmy i on sam decyduje, jak ta firma będzie postrzegana. To, co tworzy szef firmy, zarząd, kierownictwo, musi być czytelne i zrozumiałe przez wszystkich pracowników. Dlatego tak ważne jest doskonalenie pracy zespołowej grupowej.