Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielona Góra: Rozkładowa rewolucja w komunikacji

infobus
20.11.2008 14:20

MZK Zielona Góra postanowił dokonać rewolucji w miejskim systemie komunikacji. Pracownicy zakładu wraz z zespołem Olgierda Wyszomirskiego kończą już układanie nowych rozkładów dla całej zielonogórskiej sieci.
Cel zmian jest jeden –optymalizacja komunikacji oraz stworzenie jednolitych godzin odjazdów z przystanków tak, aby pasażerowie mogli je łatwo zapamiętać. Dotychczas odjazdy te były bardzo zróżnicowane, co zmuszało korzystających z autobusów do zapisywania rozkładu na kartce. Kolejnym problemem była częstotliwość linii kursujących w jednym kierunku. Na przykład cztery linie kursujące w stronę osiedla Zacisze, dalej do pętli przy Wyczółkowskiego i osiedlu Leśnym, z centrum miasta odjeżdżały w przeciągu 20-30 minut, by przez następne półgodziny nie było żadnego autobusu w tym kierunku. Teraz ma się to zmienić.
Zmieni się również układ linii. Priorytetową zmianą jest stworzenie nowej linii „80”. Jej numer wynika z połączenia tras dwóch szkieletowych linii „0”i „8”. Osiemdziesiątka rozpocznie kurs z Botanicznej i dalej ulicami: Jaskółczą, Ogrodową, Ptasią, Wyszyńskiego, Al. Wojska Polskiego, Bohaterów Westerplatte, Bema, Staszica, Waryńskiego, Lwowską do pętli przy ulicy Wrocławskiej. Przestanie istnieć pętla przy osiedlu Zacisze, a linie „5”i „13”trasę kończyć będą przy Wyczółkowskiego. Zaś z Wyczółkowskiego do osiedla Leśnego przedłużone będą trasy linii „17”i „37”. Obie linie będą miały za zadanie dowożenie ludzi do centrum Zielonej Góry, w związku z czym na ulicach miasta nie zobaczymy już autobusów z numerem trzydzieści sześć. Aż do osiedla Śląskiego dojadą pasażerowie linii „19”–to również był postulat wielu mieszkańców osiedli przy ulicy Batorego, gdzie linia zaczyna swoją trasę.
Zielonogórzanie nie zobaczą na razie także siódemki, która łączy dwa campusy Uniwersytetu Zielonogórskiego. Tę funkcję przejmie teraz linia „14”, która od ronda Jana Pawła II skieruje się ulicą Wyszyńskiego i Al. Wojska Polskiego do pętli przy Wyczółkowskiego. Kolejną linią, która ma połączyć dwa campusy będzie „25”. Dotychczas kursowała ona od Dworca PKP do Droszkowa, teraz zostanie przedłużona aż do Wyczółkowskiego.
Zmiany czekają także korzystających z linii podmiejskich. Najważniejszą wydaje się połączenie linii „3”i „20”. Z momentem wprowadzenia nowego rozkładu trójka od Zawadzkiego pojedzie: Ptasią, Ogrodową, Jaskółczą, 1 Maja, Al. Konst. 3 Maja, Wrocławską, (na tym odcinku przejmie pasażerów „14”, wycofanej z Zawadzkiego „Zośki”) Podgórną, Chrobrego, Wyspiańskiego, Staszica, Bema i dalej po starej trasie linii „20”w kierunku Przylepu. Trasy „28”i „29”z Dworca PKP zostaną przedłużone do pętli przy ul. Wyspiańskiego, Zaś autobusy w kierunku Starego Kisielina i Drzonkowa do Chrobrego mają być skierowane ulicami Bema, Waryńskiego i Wyszyńskiego.
Nowością dla zielonogórzan będą kursy autobusów linii „0”i „8”w niedzielę od 5 do 6:30, dotychczas w tych godzinach miasto pozostawało bez jakiegokolwiek autobusu. Niestety w planach nadal nie ma linii nocnej, która w Zielonej Górze nie kursuje już od kilku lat.
Wszystkie zmiany mają być wprowadzone od 1 stycznia 2009, a tabliczki z nowymi rozkładami mają pojawić się na przystankach już na początku grudnia, aby użytkownicy komunikacji miejskiej mogli się z nimi zapoznać.