Pierwsze zamówienie na trójczłonowy autobus Volvo w Meksyku
infobus
17.06.2008 18:30
Pierwsze zamówienie na trójczłonowy autobus Volvo w Meksyku
Volvo Buses otrzymało pierwsze zamówienie na nową, trójczłonową wersję swojego autobusu miejskiego 7300. Pojazdy będą obsługiwały najdłuższą obecnie trasę szybkiego autobusu (BRT) w Mexico City. Stolica Meksyku jest liderem w Ameryce Łacińskiej w dziedzinie inwestycji w zrównoważony transport. Wśród nich należy wymienić np. budowę wydajnego systemu szybkiego autobusu czy przejście na stosowanie paliw o niskiej zawartości siarki. Obecnie, Mexico City dysponuje najdłuższym korytarzem BRT na świecie, liczącym sobie 28,5 km, który łączy północne i południowe dzielnice miasta. W ciągu najbliższych 5 lat planuje się budowę kolejnych 11 linii BRT –wówczas powstanie sieć połączeń o łącznej długości 240 km. Pierwsza uruchomiona linia jest obecnie obsługiwana 135 przegubowymi autobusami, z czego 92 to pojazdy marki Volvo. Jednak w związku z budową kolejki dojazdowej do stacji BRT oczekuje się, że liczba pasażerów wzrośnie w godzinach szczytu o 30%. To zdecydowanie przekracza możliwości przewozowe systemu w obecnej formie. Dlatego, aby przygotować się na zwiększoną liczbę pasażerów, przewoźnik postanowił zamówić 12 autobusów dwuprzegubowych Volvo. Autobus Volvo 7300 Bi-artic, którego produkcję uruchomiono na początku 2008 r., ma 25 m długości i może zabrać na pokład do 240 pasażerów. Autobus powstaje na podwoziu Volvo B12MA z poziomym, 12-litrowym silnikiem, umieszczonym w środkowym członie pojazdu. Autobus posiada niską podłogę na całej długości przejścia, a wysokość stopnia wejściowego jest dostosowana do wysokości peronów na przystankach BRT, tak aby ułatwić wymianę pasażerów. Stosowany w modelu 7300 Bi-artic silnik spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro 4, które obecnie są wprowadzane także w Meksyku. W porównaniu z dotychczasowymi standardami, oznacza to obniżenie emisji cząstek siarki o 70%, a tlenków azotu –o 30%. Podobnie jak w Europie, tak i w Meksyku dla spełnienia tych norm Volvo zdecydowało się na wykorzystanie technologii SCR, m.in. ze względu na korzystny wpływ tego rozwiązania na zużycie paliwa. Trójczłonowe autobusy Volvo 7300 Bi-artic pojawią się w Meksyku w sierpniu b.r. Podwozia powstaną w zakładach Volvo w Kurytybie (Brazylia), natomiast nadwozia wykona fabryka Volvo w Meksyku. Oprócz 12 sztuk odmiany dwuprzegubowej, zamówienie obejmuje także 43 autobusy Volvo 7300 w wersji przegubowej (dwuczłonowej). Te pojazdy zostaną dostarczone w drugiej połowie roku.