Kielce: MPK uczy kierowców, jak postępować z pasażerami
Kierowcy kieleckiego MPK przejdą szkolenie z obsługi pasażerów i unikania konfliktów. – Chodzi o większą odporność na stres – tłumaczą władze spółki. Szkolenie rozpocznie się w lutym. – Powód jest prozaiczny. Mamy sporo sygnałów od pasażerów skarżących się na kierowców. Ale z drugiej strony od trzech miesięcy monitorujemy wszystkie takie zdarzenia. Wynika z tego, że do połowy zdarzeń doszło z powodu prowokacyjnych i chuligańskich zachowań pasażerów. Nie mamy na to wpływu, ale chcemy jak najlepiej przygotować kierowców – tłumaczy Marek Wołoch, prezes MPK w Kielcach. Spółka chce zainstalować też kamery w autobusach obsługujących najbardziej niebezpieczne linie i lepiej współpracować z policją.
Na początek szkolić się będzie 70 osób w dwóch etapach. – Najpierw będzie mowa o aspektach kultury osobistej, a potem psycholog ma uczyć kierowców, jak reagować na prowokację oraz asertywnych zachowań – tłumaczy Wołoch.
Pomysł podoba się Bogdanowi Latosińskiemu, szefowi zakładowych 'Solidarności’ – Do prowokacji dochodzi bardzo często. Czasem trudno przewidzieć, co pasażerowi przyjdzie do głowy. Kurs przyda się nie tylko młodym kierowcom, ale i niektórym starszym. Czasem trudno utrzymać nerwy na wodzy – komentuje.