Kraków: Tele-bus przewozi coraz więcej
7 grudnia w siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego dyskutowano o zrealizowanych działaniach w ramach unijnego projektu Civitas Caravel. Przedstawiciel MPK, Magdalena Drobniak-Salitra przedstawiła, te zadania, za które odpowiada krakowski przewoźnik. Jak wynika z analiz tele-bus, jedyny autobus w Polsce, który pasażerowie mogą zamówić przez telefon, cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W ciągu ostatniego miesiąca przewiózł aż 1,5 tysiąca osób.
MPK odpowiada za trzy działania realizowane w ramach Civitas Caravel. Są to:
– Wprowadzenie ekologicznie czystego transportu w Krakowie, czyli zakup 5 autobusów zasilanych gazem ziemnym –CNG,
– Elastyczne usługi transportu publicznego w Krakowie czyli uruchomienie nowej usługi tele-busa dostosowanej do bieżących potrzeb pasażerów,
– Nowe usługi transportowe związane z rekreacją, czyli instalacja bagażników na rowery na 15 autobusach, których linie prowadzą do miejsc atrakcyjnych pod względem uprawiania turystyki rowerowej.
O ile nie ma zagrożenia, że z krakowskich ulic znikną autobusy gazowe oraz pojazdy z bagażnikami rowerowymi, to los tele-busa stał się bardzo niepewny. Głównym zagrożeniem dla dalszego funkcjonowania tej usługi jest brak zgody na dalsze finansowanie tele-busa przez organizatora transportu czyli Zarządu Dróg i Transportu (za tę usługę ZDiT przestał płacić przewoźnikowi od 14 października 2007 roku).