Poznań: Nie będzie reklam na oknach autobusów?

infobus
22.08.2007 21:31

MPK zastanawia się czy nie zrezygnować z oklejania szyb autobusów. Powód? Względy bezpieczeństwa – pisze Gazeta Wyborcza. Pasażerowie nie przepadają za reklamami na szybach pojazdów MPK, ale przewoźnik dotąd się tym zbytnio nie przejmował. Reklamy przynosiły mu bowiem wymierne korzyści. Teraz zyski spadną, ale ma być za to bezpieczniej.
Zaklejone szyby autobusów i tramwajów to zjawisko, które nasiliło się w Poznaniu w ostatnich latach. W 2005 r. osiągnęło swoje apogeum – tylko co dziesiąty autobus i co drugi tramwaj jeździły bez reklam. MPK zgadzało się na oklejanie swoich pojazdów, bo reklamodawcy dobrze płacili. Rocznie na konto MPK wpływało z tego tytułu nawet kilka milionów złotych, co w sytuacji, gdy przewoźnik wykazywał deficyt, nie było bez znaczenia. Za roczne wpływy z reklam można przecież kupić kilka nowych niskopodłogowych autobusów. Szczegóły: http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,4403408.html?nltxx=1077859&nltdt=2007-08-21-02-06 .